torsdag 5. januar 2012

Enkel vest med Vintage knapper :)

 

Min mormor har laget en liten skatt, en eske med knapper hun gjennom et laaaaaaangt liv (88 år til nå), har klippet av klær som ble gamle og slitte. Fra denne skatten kommer mine vintage knapper. Ingen vet hvor de satt før, kanskje på en jakke da hun møtte sin kjæreste, eller et skjørt da hun var lærer for første gang?? Det er nok en historie bak. Dette gjør hvær knapp spesiell :)


Så da jeg fikk i oppdrag å strikke en enkel vest til ei lita frøken i barnehagen til mine små, så fant jeg fram skatten min, å jaggu var det ikke noen knapper der som passet helt perfekt!!


Lille prinsesse Sofie ser da riktig så fornøyd ut med sin nye vest, ikke tenker vel hun på vintage knapper - men det gjør plagget unikt. Vesten har jeg laget noen av før, her finner du link til oppskrift og inspirasjon :)

2 kommentarer:

LA's masker sa...

FIN vest og spennende med gamle knapper, heldig som har en slik skatt :)

LaLa`s Loft sa...

Takk :)
Ja den skatten er fantastisk. Skal få den sortert og ordnet, så viser jeg den kanskje frem etterhvært :)