fredag 20. januar 2012

Strikkesett til rampejente :)

Da har mamman fått settet jeg strikket til lille Tiril. Oppgaven var å lage monsterbukse i lilla, med en "Christel genser" til. Var litt sånn usikker på hva en Christel genser kunne være, men nå har jeg skjønt det. Det er en genser med farger på, som ingen andre har maken til :)



Og sånn ble genseren :) Lue måtte jeg bare lage, fordi jeg hadde så lyst :) Såden det var så mye farger på buksa tonet jeg ned genseren en smule :)



Buksa fikk HelloKitty i stede for monster, synes det ble skikkelig fint :)


Settet ble skikkelig lekkert synes jeg :)

Fine knapper er foresten et must på alt jeg lager :)


Settet er strikket i dobbel lanett, da det var vanskelig å finne en skikkelig lilla i babyull. Jeg har ikke brukt oppskrift, bare strikket i veg. Har funnet ut at det er det jeg liker besst å gjøre, slik at ingen kjenner igjen det jeg lager fra andre steder. Buksa er selvsakt inspirert av alle kitty buksene.

En dag skal jeg sette meg ned å lage mønster å legge ut, det ligger i bakhodet - så det kommer :)
Håper dere likte det, og at det blir flittig brukt :)


Lik gjerne sida mi på Fb :)

11 kommentarer:

Linda sa...

oooooo så nydelig,digger fargene:) Flink du er :) God helg:)

LA's masker sa...

DÅN! - Dette var kjempe søtt!! Heldige lille jente!

LaLa`s Loft sa...

Å takk begge to. Måtte smile for meg selv :)

Lilli sa...

Åååh wooow!!!Så fiiin, må være enhver liten pikes drøm å ha en slik dress :)) Heldige Ronja <3
Klem Lill

LaLa`s Loft sa...

Takk Lilli :)
Men denne e ikke til Ronja. Den e til ei lita Tiril, fint ikke sant (navnet altså) :)

tantemaraj sa...

Så flott sett!! .. og så heldig Tiril er da, med helt eget design!!

God helg!

LaLa`s Loft sa...

Jeg bare elsker blogg :)
Tuuuusen takk alle :)

touchofvanilla sa...

Så fine farger da!
Hello kitty buksa var jo bare helt skjønn :)

LaLa`s Loft sa...

Takk for det. Jeg liker å få leke med farger :)

WikiVoo sa...

Flotte farger i et så alletiders mønster med så morsomme uttrykk. Kan tenke meg at buksa en bestselger.
HINT: Har du prøvd deg inne på epla.no der kan du selge ting du lager hvis du vil.:-) Du kan enkelt opprette konto der helt gratis! :-)Morsomt er det og..

Solfrid ystebø sa...

jeg elsker monsterbuksa men ikke kommet meg derhen å strikket en enda. NÅ fant jeg inspirasjonen jeg trengte! en hellokitty-bukse!!!! oh. DEN skal kjøpest garn til i dag!!!! takker!!