fredag 24. februar 2012

Til gutt eller jente?

Fikk så lyst til å prøve meg på disse dominorutene, synes de er så fine.
Snart kommer det en liten gutt i familien, jeg er ikke tante, men så godt som så da ville jeg lage noe til han. Men nå er jeg usikker på om dette er et gutteteppe eller ikke. Med etpar lilla blomser kan det definitivt brukes til en jente.



Se så fint fargene blandes sammen :)
Men er det "guttefarger?
Noen ide om jeg kan pynte det som får det til å bli mere guttete?


Jeg kommer til å bruke disse rutene flere ganger, overgangene mellom hvær rute blir skikkelig fin, og det kreves nesten ingen trådfesting :)


Teppet er strikket i dette fantastiske garnet som jeg kommer til å bruke masse :) (lenger ned på siden finnes de i 200 grams nøster til 9 dollar, med frakt koster de ca 100 kr pr 200 g.)
Jeg startet med rutene i midten å la opp 60 masker så klassisk domino strikk, det finnes på Drops, lagde 6 ruter til en avlang firkant. De små rutene rundt har 30 masker og klassisk domino. Enkelt effektult varmt og godt. Det gikk med pinlig nøyaktig 2 store nøster :)



Nå koser jeg meg med symaskinen min, hva bli dette tro :)


Ha en fin helg alle :)

4 kommentarer:

Anna sa...

Kul teknikk.. Pleddet kan absolutt brukes til begge kjønn. Hva med å applikere biler, traktorer osv. i noen av rutene?

LaLa`s Loft sa...

Takk :) a det var noe sånnt jeg lurte på :)

tantemaraj sa...

Jeg hadde definitivt brukt det til gutt!!! Ville gjort det litt mer jentete med blomster eller hjerter om jeg skulle bruke det til det:-)

Forslaget fra Anna er jo supert!!! Evt. enkle strekapplikasjoner av dyr???

God helg til deg!!

LaLa`s Loft sa...

Strekaplikasjoner av dyr!!!!! Det er interessant :) Takk :)