torsdag 9. februar 2012

Kjole ala PIPPI :)


Tok frem en haug med rester av mandarin petit, satte i gang å strikke - å dette kom ut av pinnene. 
En hærlig sommerkjole til prinsessa mi. Vi er superfornøyde begge to :)

Bak på knappestolpen brukte jeg forskjellige knapper fra oldemors skattekiste, synes det gjorde seg godt :)


Åsså pyntet vi blomstene med knapper og, å da var prinsessa bare et digert smil :)




Da fikk jeg slanket garnlagret litt (har murligens fyllt det opp igjen;). Er jo ikke sikkert det blir sommer her i nord, men kjolen er romslig, så den kan brukes flere sesonger :) Tanken min er at jeg en dag skal sette meg ned å skrive alle disse oppskriftene som ligger i hodet mitt, så andre kanskje og kan nytte seg av dem...... En dag.....

Ha en fin helg da folkens. NÅ har jeg et spennende strikkeprosjekt å sette i gang med, Kan ikke vente :)

7 kommentarer:

tantemaraj sa...

Hææærlig restekjole!!! Skjønner godt mottakeren var et stort smil:-)

LaLa`s Loft sa...

Takk, den er til å bli glad av :)

sida sa...

Så fin den va! Nydelige farga! Og knappan passa jo perfekt!

LaLa`s Loft sa...

Tusen takk :)
Det er utrolig gøy med denne knappeskatten, finner alltid noe som passer oppi der :)

Lilli sa...

Denne kjolen ble bare helt vanvittig flott, herlig fargerikt flott og nydelig med knapper og blomster :))
Klart vi kan brette bokser når eg kommer, men du treng litt utstyr.. skjærebrett og falsebein, kjekkt for å få flotte esker. Men eg tar med mitt når eg kommer, for eg treng det på kurset eg skal holde.
Klæm Lill

LaLa`s Loft sa...

Takk takk Lilli :)
Boksebrett å brettebox, gleder meg til å se hvordan det gjøres :)

Kristine sa...

Så fin! <3 Bloggen dn er kjempe inspirerende! Har ikke vært innom her tidligere, men det blir helt klart en favoritt fremover! :)