tirsdag 24. april 2012

Rocke genser :)


Endelig færdi med genser til min prins, å han ble så glad da mamma satte i gang å sy en gitar på (storebror spiller gitar) 


Til gitar hører noter, så da passet knappene fra Tessa Ann helt perfekt til :)


Gitaren ble ikke perfekt, men jaggu er jeg fornøyd med mitt aller første "broderi", å når gutten er fornøyd er mamma glad :)


Genseren er strikket i lerke garn, helt perfekt til en nordnorsk sommer - å denne skal vi bruke masse :)
Her har jeg heller ikke brukt oppskrift...

Hemmeligheten er som følger

- Finn et bilde av et plagg du liker på nett
- let etter et garn du vil bruke
- se etter en oppskrift i dette garnet, eller denne strikkefastheten som kan gi deg en pekepinn på hvordan du starter.
- legg in de elementene du liker fra bildet du hentet

Vips, din helt spessielle "design"
I de fleste tilfeller bruker jeg 3-4 bilder jeg liker, å blander sammen :)

Ha ei fortsatt fin uke da alle sammen :)



7 kommentarer:

mocca sa...

Kjempe flott genser ;)

Anna Therese sa...

Kan godt forstå at prinsen din er fornøyd med genser du har laget til han :) Kjempe fin :)

Lilli sa...

Knallstilig!!! Så tøfft med brodert gitar og knappene, wooow:)))
Klæm Lilli

sida sa...

Kjempefin genser! Minstemann på 4 syns det va en stilig gitar :-D Så ingenting feil på den! :-D

LaLa`s Loft sa...

Tusen takk jenter, er ikke vanskelig å smile med sånne kommentarer å våkne til :)

Strikketine sa...

Kjempefin genser, lerke er jo supert!

Du, er det ditt design på bror og søster luene du strikket for en stund siden? Var det ikke det de het? De var så fine og hadde passet til noe restegarn her, kan du dele oppskrift?

Berit sa...

Den var kjempefin, skikkelig tøff genser :)