fredag 27. april 2012

Skikkelig gjenbruk :)


Litt restegarn, knapper fra en liten kjole, ei jente fra fjorårets sommerdrøm og min ikke brukte buksedrakt (som gjorde meg 25 kilo tyngre men 30 år yngre) ble en liten sommerkjole født :) 



Jenta er klippet ut fra en kjole fra i fjor, og jeg sydde den på, har lenge hatt lyst å bruke denne til noe - synes hun passa perfekt på dongeri :)


Den obligatoriske blomsten, med en liten sommerfugl som koser seg i blomsterstøvet :)


Knapper tatt fra en ebaykjøpt kjole, den kjolen har mange fine detaljer som kommer til å dekorere flere prosjekter fremover :)


Jeg har brukt en liten rest Mandarin Petit, heklet selene først, åsså øket jeg en på hvær omgang til jeg mente armen var stor nok. Så var det bare å sy på skjørt :)

Nå aner jeg ikke hva jeg skal lage, jeg VIL slanke garnet. Sitter å ser på no garn som kunne blitt en fin topp - men er usikker på kvaliteten. Kan jo ikke se på tv en hel fredagskveld uten å strikke, da blir jeg bare rastløs (ja, åsså nettshopper jeg ) Så da er det bare å vri hjernen, kanskje jeg må surfe bloggene deres litt :)

God helg :)

5 kommentarer:

Berit sa...

Nydelig kjole, den blir nok mye brukt i sommer :)

Ane sa...

Fy søren denne var fin!! Så kreativ du er. Denne var bare helt nydelig.
Skulle ønske jeg var like flink til å sy. Symaskina står og støver ned i boden og griner etter å bli brukt, men jeg får det virkelig ikke til. :(
Heldige den som får bruke denne kjolen assa. :)
Ha en fin fin fredagskveld. Håper du finner noe å strikke på. :)

Mamsen og lillegutt sa...

Oi oi... Den kjolen var kjempe fin. Skulle ønske jeg hadde en som kunne gå i kjoler. Gjenbruk er jo bare helt topp. Fint med kreativitet så gamle ot ubrukte ting får nytt liv!!! Hærlig. God helg!!!

LaLa`s Loft sa...

Næmmen å..... Nå ble dagen min litt bedre, hærlige bloggvenner å ha :)

Blåbærlina sa...

Kjempefin!!! Søte detaljer.
Lykke til med garnslankeprosjektet, går dårlig her, selv hvor mye jeg strikker...
Hekling får i allfall fart på garnet, kan anbefales.
Stripegensere eller topper. Begynn oppe, så er det lettere å avpasse størrelse/garnmengde syns jeg.
Opp-ned gensere. Holder på med å lage mønster på en oppned vårjakke, til å legge ut på bloggen.
klem N