mandag 14. mai 2012

Jeg er IKKE en hestejente.....


For 3 år siden strikket jeg denne i gave til ei tantejente som plutselig fikk fullstendig hestedilla. Jeg gav den bort uten å ta bilde av den, så da hun hadde den på når vi møttes for pizza på gebursdagen hennes i år, måtte jeg knipse den. Murlig noen av de andre restaurantgjestene syntes jeg var litt rar men.....

Orginalen i oppskrifta (som lå i en gammel restekurv på butikken) var skikkelig "stygg", ja ikke for sin tid, men for nåtiden var den rett å slett utdattert, og de på butikken var litt sjokka da jeg ville strikke den. Men med nye fager og litt fixing synes jeg den ble skikkelig lekker. De solgte ikke garnet fra originalen lenger, men vi fant noe som kunne passe.


Å som jeg plagdes med den, å da jeg leverte den fra meg var det med kommentaren "jeg skjønner jenta liker den, men jeg håper jeg aldri ser den igjen". Haha, synes det var et fint gjensyn 3 år etter :)



I morgen er åsså en dag, ja det er en dag jeg ikke har ventet på for å si det sånn.... Jeg blir ett år eldre. Men, år er bare et tall, og jeg har tenkt å kose meg :)

40!!!! Er det no sak da ?? :)

Ha en fin uke, og hærlig 17 mai da alle sammen :)

8 kommentarer:

Edny sine puslerier sa...

Dette er vel den største gave ei hestejente kan få!! Jeg er sikker på at det er mange misunnelige sjeler rundt henne;) Kjempefin altså!
Gratulerer så mye med den store dagen, og kos deg i morgen! Jeg syns det er bare gøy å runde år. Man er ikke eldre enn man føler seg;)

Strikketine sa...

Flott genser! Den er ikke strikket på et par kvelder nei.. ;-)
Gratulerer med jubileum!
Klem

Liv sa...

Kjempefin genser det der, den ville nok min 11 år gamle datter likt å ha. Så hvis du finner igjen mønsteret er jeg veldig interessert:)

sida sa...

Mye jobb der ja! :-D
Gratulere med mårradagen! Æ har vært 40 i litt over et halvt år. Har gått heeelt fint ;-)

LaLa`s Loft sa...

Takk alle dere søte jenter :)

HobbyMegHer sa...

Oi, en slik en hadde snuppa her også ELSKET! :D
Den var jo kjempeflott!

Sizzi sa...

Kjempefin genser. Har du noe peiling på hvilket mønster det er du har brukt?
Skulle gjjerne ha strikket denne jeg også

sissel løkken sa...

Deler du mønsteret på hestegenseren? Mvh Sissel