fredag 4. mai 2012

SommerTopp :)


Satt å surfet på nettet, og fant DENNE oppskriften jeg fikk lyst til å prøve. Delfølgelig ikke helt som i oppskriften, for det er jo ikke "meg" ;)

Å jeg og jenta ble skikkelig fornøyd med mammas modereringer. 


Jeg har laget kanten på armene og mage"beltet" elastisk, for etter å ha strikket halsen etter mønsteret likte jeg ikke den stive følelsen den gav. Jeg strikket rett og vrangstrikk med "flette" i stede for å få et plagg med bedre passform.

Så satte jeg et hjerte av heklede luftmasker. Ville det skulle se ut som "kludder", og jeg liker :)


Så satte jeg swarowsky krystaller på armene for å få litt "bling" 


Måtte la det være åpning bak på grunn av den uelastiske kraven, der satte jeg en knapp fra TessaAnn som jeg hadde liggende :)


Så ville jenta vise hvor fin hun ble, tidlig på morgenen i tøyseform. Hun heter jo Ronja, så hun kan godt være litt bustete :)


Den er strikket i noe garn på tykkelse med vanlig babyull, sisu, eller anndre type 27 masker på 2.5... Jeg har brukt pinne 3,5 og det gav en mere sommerlig effekt, toppen ble lett og veldig behagelig. Denne blir det flere av, jeg skal lage oppskriften litt mere vennlig, for jeg synes den var knotete.... jeg elsker det håndfargede garnet i oppskriften, og kommer nok til å lage med det og - men nå hadde jeg disse fine fargene liggende. Brukte 50g av hvær farge :)

Å ps: Måtte skifte bakrunn i dag, fikk advarsel om at shabby blogs spredde virus..... Så da er bloggen blitt litt "NY" håper dere likte det, jeg er ikke helt sikker... 

Så..... Hva nå da?? 

Ha en fin helg alle :)

10 kommentarer:

Anna Therese sa...

Kjempe søt :) Er like bustete på håret i dag jeg også ;) hehe God helg!

Berit sa...

Nydelig kjole, jeg liker fargene du bruker. Riktig gladfarger :)

Anonym sa...

Hei, så masse fint. Gla-fargar.
Flott blogg, kjem tilbake. Marit

Linda sa...

Takk for besøket på bloggen min:) Alltid tilke koselig å titte innom deg:)

Ang,hekla teppet så skal jeg bruke krok nr. 8 neste gang jeg starter med ett teppe....tror det går raskere da;)
Fin søndag:)

touchofvanilla sa...

Kjempefin topp du har strikka:)

Solfrid ystebø sa...

nyyydelig!!! :D:D ble inspirert her :D

tantemaraj sa...

Så flott topp! Den likte jeg sååå godt! Du er så flink til å få din egen vri på ting:)

Iris H. Antonsen sa...

Jøss, så mye fint du lager, og nyyydelige farger. Fikk jo masse inspirasjon, tusen takk for det :-).

LaLa`s Loft sa...

Jeg må bare takke for alle de fine tilbakemeldingene :)

Grete sa...

Nydelig topp. Så flink du er.