mandag 11. juni 2012

Sol Sol kom igjen, sola er min beste venn... :)



Garnet ble kjøpt for å hekle en duk, men etter en rute (se lenger ned) ble jeg skikkelig lei av å tenke på hvor mange ruter det skulle bli........ Så da strikket jeg en tunica til lillepia mi av garnet :)
Bildet yter IKKE fargene rettfærdighet, for dette er fargelykke uten sidestykke :)



Mønster?? Jeg la opp, å strikket i veg..... Å det var jo gøy på forsiden og den ene armen, men å gjøre likt bak og på arm 2 var ikke like enkelt. Men det gikk seg til det :) 
Tunican er i dobbel pandora og dobbel mandarin ( på pinne 6 ), måtte spe på med rester. 
Gleder meg skikkelig til å prøve den på jenta mi i morgen :)


Så her er den ene "ruta" som skulle bli duk..... Murlig det blir en liten brikke eller noe ;)


Men nå har jeg virkelig ingen aning om hva jeg skal starte på... Kanskje en tights til tunican... Eller en hatt?? Eller noe helt annet. Skal ikkje kjøpe nytt garn, skal ikke kjøpe nytt garn, skal ikke....... Nei det er helt sant, jeg SKAL IKKE kjøpe nytt garn, nå må det slankes litt på loftet (ja rundt magen og, men det har lite med strikking å gjøre.... Eller kanskje ikke egentlig - siden strikking er en sitte i ro "sport" og det kan påvirke magemålet litt.... ;)

Fin uke til dere alle :)

5 kommentarer:

LivM sa...

Tunikaen ble jo nydelig, men det ble brikken din også. Synd du ga deg for dette kunne blitt en flott duk eller teppe. Nydelige farger!

Strikke Lilla sa...

Den blei knallfin!!

G-Anette sa...

Denne var supersøt! Herlig sommerlig :)

G-Anette sa...

Denne var supersøt! Herlig sommerlig :)

Blåbærlina sa...

Kjempefine saker du tryller fram!
Likte begge delene veldig godt :o)
Nina