fredag 29. juni 2012

Sommertunika til meg :)

Til meg selv, IGJEN :)

Tunika i min absolutt favoritt farge. Inspirasjonen fant jeg fra denne hos drops, med noen av mine sedvanlige endringer ble det helt annerledes og skikkelig meg :)


Den er i dobbel Pandora garn, strikket på pinne 5 og 6, så den gikk mye fortere enn jeg trodde. 
Blondekanten og omslagseffekten i originalen er tatt bort, jeg har gjort den enklere, men helt ærlig - 
ble ikke det fint??


Effekten av livet er skikkelig fin. For meg som ikke er utstyrt med timeglassfigur gir denne fiiiiine former, anbefaler oppskrifta på det varmeste :)
Effekten av riller med "vranga" ut blir veldi effektfull synes jeg, og fargene går fint i hverandre på den måten.


Hm..... Ja da ble den færdi før tia, å så heklet jeg en "rute" å lage veske av med restegarnet, den kan bli fin, må bare sette meg ned med symaskinen en dag..... :)

Hva nå? Fikk kameleon genseren fra picles i posten i dag, skulle være bilarbeide til ferien, men må bare sette den på pinnene nå.... (kanskje blir det en LaLavri på den også?) Dermed, ja så strikker jeg til meg selv igjen :) 

God helg til alle bloggvenner :)


3 kommentarer:

tantemaraj sa...

Jeg er veldig glad i tunikaer, denne så deilig ut! Så gøy du strikker til deg selv:) Skal se du må ordne deg nytt feriestrikk...???

God helg!

Lilli sa...

Kjempestilig ble den og en fantastisk farge, ser deilig ut, blir også full av beundring av dine arbeid :) Flink er du :))))
Ha en fin helg :)
Klem Lilli

LaLa`s Loft sa...

Takk søte jenter :)