søndag 1. juli 2012

DukkeLisa :)

Flere dukker trengte klær, så da fant jeg frem smårestegarn til dukkelærposen min igjen. Dukkeklær er jo så kos å lage, da man over hode ikke trenger opskrift, det er jo bare å leke med pinnene :)


Så da var det favoritt dukken som fikk seg kjole og mammalukk :) 


Jeg målte bare dukka rundt magen, åsså la jeg opp masker etter mål.... Videre var det bare å kose seg med farger og fantasi :) Å rundfellig er jo superpraktisk, den strikket jeg fram og tilbake i riller, slik at jeg fikk åpning bak, for lettere påkledning.
Så fikk jenta velge knappepynt til dukkekjolen :)


Ble litt uanstendig kort, så da m åtte hun få mammelukk også, enkel og grei strikk - og utrolig kjappt og koselig :)

Ha en fin uke ute i bloggland :)

3 kommentarer:

Berit sa...

Nydelig, heldige dukken :)

Lisbet sa...

Så heldig liten dukkemamma du har som har en slik flink mamma. Nydelige klær du har strikket:-)

Elins Strikkeri sa...

Flotte dukkeklær, falt nok i smak hos dukkemammaen:))