fredag 6. juli 2012

Feriegenser, og Ferietid :)

Da har jeg blitt færdig med sommergenseren min, som er bassert på denne oppskriften fra Picles :)
Jeg har strikket den i garnet Morgenhimmel som du finner på samme side, men som dere vet, jeg må endre litt på alt - så jeg bestilte ett ekstra nøste for å få litt lengre genser, og kontraster i vrangbordene :)


Jeg liker kontrasten, som ikke er stor, kjempegodt :)


Strikket armene litt annerledes, jeg la opp masker når jeg delte arbeidet i stede for å ta opp når bolen var ferdig. La opp 24 på hvær side, dermed er lengen av vrangbordene så mye lengre jeg lagde både bolen og armene :) I tilleg felte jeg for hals når jeg hadde  6 cm igjen, jeg fellte 11 først og så 3x3 på hvær side, så fikk jeg en videre, og litt mere utringen genser. Den er lekker på. skal få tatt bilde av det, så endringene vises bedre :)


Da er det tid for


FERIE :) 

Vi skal til 


Jippi, Kaptein sabeltann!!!! Reiser med Hurtigruta, åsså kjører vi fra Trondheim for å se hele vestNorge, gleder oss veldig til Geiranger :)

Videre til 


Så da er både store og små veeeeeeeldi fornøyde :)

Da blir det nok 3 uker BLOGGPAUSE, for ikke vet jeg hvordan man blogger fra IPAD, men jeg skal nok få strikket litt underveis, har med garn og pinner :)

Ha en superfin ferietid alle sammen :) 

7 kommentarer:

Mona sa...

Wow, høres ut som en flott tur! Ha en riktig god ferie :)

Ingunn sa...

Jøss, her har det skjedd mye siden sist! Kjempesøte dokkeklær, lekker tunika og sommergenser!

Ønsker dere en fin sommerferie! Dette opplegget må bli bra!

tantemaraj sa...

Takk for at du ville feire sammen med meg!

Supert å bli ferdig med herlig sommergenser før ferien;)

God ferie til deg!!! Strikk og kos deg:) Spesielt kjøring blir strikke tid for meg... og det ser det jo ut til å bli litt av...?!

LaLa`s Loft sa...

Takk jenter :) Masse kjøring, og masse kos med ungene - Kan det bli bedre??

Lene sa...

For å blogge frå pad må du laste ned appen;-) kam jo hende du kjem over fiiiiint garn i Danmark som vi lesere får sjå;-) god ferie!!

G-Anette sa...

Den genseren så helt herliig ut, venter spent på bilde med innhold ;)

Kos dere masse på ferie!

Klem

swimzy sa...

Kjempelekker genser :)

Kos dere på ferie :)