fredag 27. juli 2012

Feriestrikk 1 :)

Ferieprosjekt nr 1, skolegenser til min skjønne førsteklassing :)
Å denne gangen skulle jeg bruke bare 1 farge, for jeg tenkte at man kanskje måtte ha en litt "roligere" genser på skolen, når man har blitt så stor.


Siden vi skulle på ferie, ville jeg ikke bruke så mye penger på garnet - hadde sett på fb`s strikkesida at mange syntes Auroprisgarnet var like bra som dyrere garn, så da prøvde jeg det. Dobbel babyull. 


Som basis har jeg brukt  Tittel Genseren åsså putta jeg inn fletter i front, flettene ble funnet opp der å da, på hurtigruta, med bena i vinduet skuende utover havet, med ungene lekende i det såkaldte lekerommet :) 


Laget en liten "rull nederst på halsen, for å få en finere avslutning. 
Høy hals på vintergenseren selvsakt :)


Åsså laget jeg enkel lue til, med vrangsiden ut, og en liten dusk på toppen :)

Genseren ble fin, fornøyd ble både jeg og gutten.
Men å si at dette garnet er like mykt som Dales babyull vil jeg si er en kraftig overdrivelse. Garnet er helt greit til å ha utenpå bommulsgenser, men det stikker litt og er mye stivere en Dale babyull som jeg bruker masse. nå kan jo det forandres etter vask da, å så er jeg spendt på holdbarhet i vask. Å så var det en liten ting til, av 10 nøster var det absolutt ingen som var helt like. De med samme infarging var ok lik, men de andre var waaaaaay of... Men sånnt fikser en luring som meg :)

Konklusjon: 
Fornøyd med genseren, men så langt Dale/Auropris 1-0 etter min mening da.... ( skal sies at om prisen tas med i beregningen 42 mot 19 kr, så må poengene deles)

Godt å komme hjem, nå skal jeg bare nyyyyyte ukene frem mot studiestart - å lese masse i alle de fine bloggene rundtom. Håper å sitte igjen med masse vinterinspirasjon :) 

Da setter jeg igang med litt julegaver tenker jeg :)




4 kommentarer:

Mamsen og lillegutt sa...

Flott genser!!

Enig med deg. Dale garnet slår Europris sitt. Pris teller ikke alt!! :-)
Jeg for min del liker falk til ulltøy som barn skal bruke. Holder seg fint i vask, og har mange flotte farger!!

Må bare si at jeg synes bloggen din er en skikkelig hærlig gladblogg. Du er flink til å bruke farger og det er moro å innom å se!!

Ha en flott søndag videre.

Klemmer fra mamsen!

G-Anette sa...

Kjempefin genser! Herlig med fletter. Enig med deg vedr babygarnet til Europris. Rema sitt (Mor Aase) syns jeg er veldig mykt og godt garn. Litt usikker på prisen da, men uansett billigere enn Dale. Og i det siste har jeg sett at de har utvidet fargene litt også.

Kos deg med julegave-laging. Send gjerne over litt julegave-lage-energi! :)

Klem

Fru Keilegavlen sa...

Kjempefin gensar! Kos deg med strikkinga. ;)

Ingunn sa...

Dette blir en fin og god skolegenser. Har ikke erfaring med det garnet du har brukt, men vanlig ullgarn føles hardt nå etter at vi begynte med alpakkagarn. Det er mye arbeid å strikke en genser så det lønner seg vel å spandere det garnet som er best selv om det er litt dyrere. Men vi vet jo ikke hvordan det er før vi får brukt det og hatt det i vask. Fint å høre dine erfaringer!

Ha en fin tirsdagskveld!