fredag 31. august 2012

Bursdagsprinsesser :)

2 hærlige prinsesser hadde litt tidlig bursdagsfeiring, å "tanta" strikket like kjoler. 3 og 5 år er da skikkelig alvårlige saker.

Har fått dilla på min fra overalt sammensatte kjole, å strikket den ennda en gang. Som du skjønner, egen oppskrift satt sammen av flere kjoler jeg har sett rundtom :)

Kjolene er i Cascade 220, strikket på pinne 4,5 og 5.


Som vanlig måtte jeg pynte litt, med en blomst og en helt enkel knapp.


Kjolene har samme knappelukking bak som De to forrige kjolene i samme stil. 
De ser du HER og HER   Lar meg til stadighet fasinere av hvordan forskjellig garn og farger, totalt kan forandre samme kjole :)

Det er spessielt gøy å gi strikketøy til disse to, for de går alltid i ulltøy. Mamman deres bruker ull til alt, og er skikkelig flink å ta vare på ulla. Jeg vet de kommer til å bli brukt masse :)

Nå er det endelig helg etter en hel uke med fulle dager på universitetet. Har besøkt røde kors - å jaggu ble det en overaskelse - for jeg hadde ikke aning om alle de tingene de gjør. Også har vi fått fåredrag om andre private sosiale bedrifter/stiftelser her i byen (Frelsesarmeen, bymisjonen, smiso, gatemagasinet osv....). Ble helt satt ut av tilstanden i Krisesenteret her, så den vakkte en liten flamme i meg..... Kanskje en dag...... ;)

Ja, det ble en kjapp inføring i en sosialstudents tanker før helga. 

Nå blir det Taco, kos og Helg med mine kjære. 

Fin helg til alle der ute :)



2 kommentarer:

G-Anette sa...

Kjempefine! Og som du produserer :) Syns 'overalt sammensattede' plagg blir de absolutt beste!

Ha ei flott helg du og.

Klem

HobbyMegHer sa...

Så flotte de ble!
Utrolig hvordan fargene man velger gjør hele plagget forandret, fra gang til gang. :-D