torsdag 9. august 2012

Prinsessetunica :)

Jeg har bestemt meg for å slanke garn, det eneste garnet jeg får kjøpe er til en genser jeg har i hodet (bassert på Dorthe Skappel, og God morgen fra Picles ), ellers skal jeg ta et dypdykk i kista mi. 

Så garnet til denne har ligget en stund, det er kjøpt HER for en tid tilbake, gikk bare 2 nøster strls 4 år, det rekker langt det garnet. Det er det samme som i DETTE inlegget, og det er bare så hærlig. I tilleg har jeg endel Abuelita merino fra picles liggende, etter en feilsending fra dem for lenge siden, det har jeg brukt i striper fra midten av kjolen, der det blir litt lysere, i annenhvær rille i bærestykket, og helt nederst :)



Kjolen er laget uten oppskrift, men absolutt inspirert av Picles sine enkle plagg :)
Krona er sydd på frihånd, litt skakk. men å det gjør ingenting, det er jo en prinsessekrone :)


Når den i tilleg har fått perler på toppen av krona, så er vel prinsessa fornøyd vel :)


Bakpå kom det 2 treknapper, å vips var ryggen mye mere spennende :)


Da den kom på ble jeg faktisk veldig overasket over hvor fint den satt. Perfekt kjole for kalde sommerdager i barnehagen, eller når høst og vinter setter in. Den reiste direkte i barnehagen, og den blir nok godt brukt vil jeg tro :)

Ja, da har jeg faktisk satt en ny en på pinnene, litt annerledes, men lik.... Den blir julegave til en liten venn :)

Fortsatt fin uke der ute :)

10 kommentarer:

Strikke Lilla sa...

Så fin. Den satt jo som et skudd. :)

Fem i familien sa...

Så fin den var!! ;-))

Anka sa...

Så fin... tenke kanskje at du ahr tenkt å hive dæ rundt å lage flere sånne...førr æ vet om ei lita lys ei i barnehagen der, som sikkert kommer tell å ha løst på en sånn ;)

LaLa`s Loft sa...

Hehe, da ble det ennda en på pinnene :)

tantemaraj sa...

Prinsessetunika må jo være en drøm for en liten prinsesse! Med krone og perler!!! Det ser ut som det blir tatt en prinsessesving for den med en gang den kom på :)

God helg!!

strikkelidenskap.no sa...

Kjempeflott kjolen med en strålende passform :) Ha en kreativ helg :)

Strikkeglede sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Strikkeglede sa...

Veldig fin kjole og veldig mye fint i bloggen din!

Lilli sa...

Helt fantastisk og det knallfine mønstret :))

Kristine sa...

Så nydelig! Du har laget masse fint siden jeg kikket innom sist, og likte spesielt godt denne :) Skikkelig prinsesse verdig! :)