fredag 3. august 2012

Pusekattskatt :)

Må begynne med å fortelle at jeg ikke har kjøpt et eneste nøste med garn i ferien - hvem trodde det på tur gjennom Danmark og Sverige?? 

Hadde med en pose med rester av bayull, og 2 store nøster håndfarget gult garn fra den hærlige etsybutikken her, de er ikke dyre på frakt, og garnet var værdt hvær krone. Av dette skulle jeg lage en genser til snuppa mi, siden det snart er høst igjen. Siden jeg har denne opskrifta i hodet mitt så ble den brukt som basis, kattene tegnet jeg selv etter et bilde jeg fant på nett, og flettene kom bare på siden jeg likte skoleguttgenseren med fletter så godt :)


Å genseren ble jo som et sukkertøy om jeg må si det. Ikke lett med alle fargeskiftene i bilen, men resultatet til slutt ble helt etter vår smak :)


Kattene er bare så søte, skal tegne de opp når jeg bare finner rutearkene mine (har ikke utforsket sånn tegnemønsterprogram ennda)


Både på denne å på skoleguttgenseren strikket jeg 2 pinner glattstrikk før jeg felte av for hals, jeg likte den gjevne avslutningen det gav :)


Så fikk jeg nok garn til en god å posete lue, så jenter med hestehale har plass til alt håret :)


 Lua fikk en blomst, og blomsten fikk en Tessa Ann knapp, som så mange av mine andre ting :)

Jeg synes genseren ble hærlig, å jenta mi blir fin i den ja. Vet ikke om jeg har råd til å sende den i barnehagen, må nok lage en til ja :)

Nå, fredagskveld med tacokos og julegavestrikk :)

God helg :)

3 kommentarer:

Edny sine puslerier sa...

For en nydelig genser og lue!! Så søtt og delikat! Forstår godt at du har lyst å beholde denne ja;) Og lue var så fin med den herlige blomsten.

Grete sa...

Utrolig lekker :) Kjempefine farger på genser og lue.

tantemaraj sa...

Imponerende bilstrikk!!! Jeg holder meg til maks striper i bilen...

God søndag!!