fredag 7. september 2012

Varm til vinteren :)

Dette er et unntak, eller kanskje en sensasjon, det er ikke ofte jeg strikker sokker må jeg si... Men jeg hadde fått noe garn som ikke var helt som jeg hadde tenkt, så jeg måtte bruke det til noe. Garnet var faktisk ganske stygt, men det er ganske utrolig hva man kan gjøre med et intrykk om man bare blander det med noe annet :)


Så da puttet jeg på litt turkis, rosa og grønnt restegarn, det var ikke mye som skulle til for å friske opp garnet :)


Måtta ha votter å da, sånn at det ble litt stil over det hele ;)


Helt enkle votter i dobbel babyull, etpar rosa blomster - å vips "mamma, vi må ha på de rosa vottene" ;)
Klarte ikke få frem den utrolig klare fargen i garnet, men det er nesten der....

Oppskrift?? Vel jeg hadde en gang en oppskrift fra sandnes på doble votter men vet ikke hvor den er, så disse er strikket på måfå... Sokkene har jeg bare hentet en fot (fra drops sine sider) som passet ca til garnet, åsså bare laget sånn ca.... Jeg synes det er altfor mange som absolutt skal ha oppskrift å følge den slavisk, men når man strikker masse viser det at man er kreativ, så hvorfor ikke bare prøve seg litt frem i stede, så vi ikke alle har det samme. Jeg kjenner jeg blir litt oppgitt når første kommerntar under et bilde på fb`s Strikkesida fex er "Oppskrift??" Ikke - å så vakkert, det gav inspirasjon..... 

Ok, det var et lite sukk fra meg til deg - å nå, kafe med en god venninde, kos med barna, og hærlig fredagskveld :)

Ha ei god helg der ute :)

28 kommentarer:

Ingunn sa...

Dette ble fargerikt og fint! Ja, en erfaren strikker lager vel noen sokker og votter uten oppskrift. Har man hender og føtter innen rekkevidde, er det jo bare å prøve for å se om det passer.

God helg!

Klem fra Ingunn

Mamsen og lillegutt sa...

Jeg har så lyst til å strikke slike flotte sokker. Men inni hodet mitt skjer det en krasj når jeg tenker den tanken... Jeg har ikke mot til å felle hælen! Vet det er tull,men.............

Uansett! Dine sokker ble kjempefine tross at fargen ikke var som du hadde ønsket. Liker din kreativitet jeg! Ha en fortreffelig og kreativ helg!!

Klemmer fra Mamsen

Tante Constanse sa...

Så fin måte du løste kjedelig-garn-problemet på, det ble skikkelig friskt og fint!

Fin søndag og klem fra meg :-)

G-Anette sa...

Ja tenk hva litt gladfarger kan gjøre med ett 'kjedelig' utgangspunkt! Fantastisk! :)

Oppskrifter er oppskrytt ;)

Klem

Anonym sa...

Jeg blir faktisk mer oppgitt over at folk på Strikkesida ikke gidder/vil/kan legge ut hvilken oppskrift som gjelder. Hadde du gjort det hadde du jo slippet å blitt oppgitt. Hvis du ikke vil dele oppskriften så kan du vel skrive det når du legger ut noe? Verre er det ikke!

Fargeheimen sa...

Synd du får sånne surmaga kommentarer som frå Anonym, endå verre når dei ikkje tør å sei kven dei er i tillegg.

Om ein legg ut eit bilete av kva ein har laga, så er ein ikkje dermed forplikta til å verken dele oppskrifte eller kor den kjem frå.

Makan!!

LivM sa...

Flotte sokker og votter. Morsom farge synes jeg! Du er flink som strikker uten oppskrift for det er jeg dårlig til!

strikkemor sa...

Flotte sokker og votter , en kan ikke forvente at andre skal dele oppskrifter . Ikke bry deg om sure komm :)

maskeball sa...

Kjemmpe fint og en flott blogg legger meg til..
Flott stå på videre

Ellen sa...

Så fine sokker og votter! Jeg synes du er råflink som kan strikke fra eget hode :) det kan ikke jeg!
Bare overse sure kommentarer. De har for lite å ta seg til!

Ranita sa...

Så fine de ble :-)

Britt-Wenche Aasebø Bjugn sa...

For en flott blogg :)

Slike kommentarer som Anonym kommer med skal du bare overse. Vedkommende er feig som ikke tør å gi seg til kjenne.

Dessuten er det bildene som inspirerer oss andre så er det vår egen oppgave å finne oppskrift. Det er ikke alltid jeg bruker oppskrift heller.

Lykke til videre med flott blogg.

Klem

LaLa`s Loft sa...

Tusen takk alle sammen, dere er gull i hværdagen :)

Smarie sa...

Flotte og kreative sokker :-) Og respkterer deg som kan strikke uten oppskrift...ikke fullt så flink til det. Og kommentarer som anonym har lagt inn, skal du bare overse !!!!

Anonym sa...

Kjempeflotte sokker du har laget. Skikkelig fargerik, det er sånne gladsokker med gladfarger spør du meg :)

Hilsen Marita :)

ToveJosSkryteblogg sa...

Hei.
Synes bloggen din er kjempefin. Når det gjelder mas om mønster, så er jeg helt enig med deg. Liker det ikke. Det er så kos med flotte kommentarer. Og hvorfor skal alle "herme" etter hverandre? Nei, kos deg med håndarbeidet ditt og overse sure kommentarer.

Klem fra meg

Du er velkommen innom bloggen min ;)

hjemmelaget sa...

Flott blogg, og fine sokker. Hev deg høyt over vemmelige kommentarer....

Helen B Strømsnes sa...

Både sokkene og vottene var kjempeflotte :-) Er litt misunnelig på deg som strikker uten mønster. Jeg selv er avhengig av mønster. Takk for titten :-):-)Stå på. Klem fra meg :-):-)

Anonym sa...

Åhh! Så mye fint du lager! Du er heldig som er så kreativ at du klarer å lage fra eget hode :) Bry deg ikke om mugne anonyme kommentarer!

Gry sa...

så nydelige sokker da, men skikkelige varme og glade farger.. og vottene gjorde jo også sitt.. får ikke til å strikke tommel jeg.. så jeg beundrer deg og alle dem som kan strikke tommel..
ha en fantastisk dag videre :)

Klem fra Gry

Anne- Elisabeth sa...

Hei, ikke bry deg om den tåpelige komentaren. Du har laget noen kjempflotte sokker og votter. Mønster kan en kjøpe selv. Stor klem fra Anne-Elisabeth

Janne wie sa...

Jeg har fått mange surmaga kommentarer om mønstre. Siden det ikke er du krav om at mønster skal legges ut eller oppgis på strikkesida så syntes jeg slike kommentarer tilhører i hodet på vedkommende og ikke her. De som skriver slikt er etter min mening så dårlig på kommunikasjon at pcn deres burde vært konfiskert.... Du har en flott blogg og er dyktig.

Anonym sa...

Hei
Takk for at du sier i fra!

Inspirasjon til en enkel blomst på vott er medtatt og påsydd luen.

Tusen takk!!

Velger anonym siden jeg ikke har googlekonto =)

Anonym sa...

Så flott!å så flink du er,heldig som kan strikke uten oppskrift:)har stor glede av å få se på det andre lager,tenk at noen kan få det til å bli negativt!merkelig...nei,ik bry seg med surmaga kommentarer,heller ta til seg alle posetive:))lykke til med nye flotte prosjekter uten oppskrift;)

Brittys Hobbyhule sa...

Hei. Kjempefine sokker å blogg :-) Hev deg over sånne tåpelige kommentarer som anonym kommer med.
Du er dyktig. Og ang mønster så er det ikke alle mønster en kan dele heller hvis de er i salg fortsatt. Det er mange fine mønster å få kjøpt.
Du er velkommen innom min blogg for å kikke hvis du vil.

Klem

Mette Bråthen sa...

Hvorfor må alle bruke oppskrift da? Jeg bruker ikke det på sokker og votter. Og på ensfargede ting trenger man jo heller ikke oppskrift. Bare bruke hue litt ;o)

Anonym sa...

Så selv om flere av dere er så flinke å strikke at dere ikke trenger oppskrift, så betyr ikke at alle kan strikke uten. Synes innlegget var "surmaga" i seg selv jeg. Om folk skriver "oppskrift?" under et bilde, så er det jo ensbetydende med at de likte det de så. Såpass må da vel tåles!

LaLa`s Loft sa...

Vet du hva kjære anonym. Du har missforstått det jeg har skrevet. Jeg har ikke sakt at det ikke er greit å be om oppskrift, jeg bare ønsket at det ikke kun sto ett ord. Jeg har delt massevis av oppskrifter å har ingen problemer med det i det hele tatt :) Jeg vet at mange også jeg strikker etter oppskrift mange ganger, å det er akkurat like flott som å ikke gjøre det. Men når jag har skrevet at jeg ikke har oppskrift betyr ikke det at jeg ikke VIL dele, men at det ikke finnes. Jeg har gratisoppskrift på enkelte ting jeg har laget selv, å deler mer enn gjerne. Derfor reagerer jeg på din kommentar, ikke fordi jeg ikke ønsker å dele av meg selv...... Ønsker deg en fin helg :)