mandag 8. oktober 2012

Så gøy :)

Nå har jeg strikket i egenfarget garn for aller første gang, å det var gøy!!!!! , her ser dere hvordan jeg gjorde når jeg farget garnet.
Skulle strikke en owercize genser til jenta mi, men det ble visst ikke bare owercize men også for stor. Det er jo dog ikke et problem siden den jo på et tidspunkt vil passe :) 


Garnet er Merino ekstra fine fra drops (brukte det hvite til farging) og Denne oppskrifta er brukt som "mal" for genseren :)
I oppskrifta er den ovenfra og ned, men jeg snudde den fordi jeg ikke liker å strikke på armene til slutt, blir så mye å "drasse" på synes jeg..... Å som dere ser har jeg snudd vranga ut, det gjør jeg innimellom å synes effekten av det blir rålekkert :)


Når jeg snur vranga ut får jeg en skjøt i omgangens begynnelse, men det fikser jeg fint med en hekla kant over skjøten, god ide om jeg må si det selv ;) Så kom det et lite hjerte oppmot halsen fordi....... Ja rett å slett fordi den er til verdens beste prinsesse :)


Mye ugler rundom for tida, har noen av disse liggende, så da fikk den komme på. Den har egentlig soveøyne, men jeg puttet to knapper på, å vips, våken som bare det ;)


Nede på ermene laget jeg bare en liten effekt av fargegarnet for å få "flyt" i genseren. Ikke sikkert du skjønner hva jeg mener med flyt, men vet ikke helt hvordan jeg ellers skal forklare følelsen jeg får når noe ikke henger helt sammen. Når jeg ser noe på en butikk fex som ikke har flyt så sier jeg, "Ideen var god, men den har ikke blitt fullført helt"..... Om du skjønner .....

Nå strikker jeg på en genser som prinsen min skal ha, etter fiaskoen med skoleguttgenseren som klødde sånn. Denne gangen har han fått farge garnet selv, og den er i samme garn som denne - å det er jo supermykt :)

Ha en fin uke der ute :)




8 kommentarer:

Berit sa...

Kjempefin genser, du skaper alltid så unike fine plagg :)

Kristine sa...

Så fin den ble! Velkommen i garnfargeklubben! *Knis* Skal du kanskje prøve deg på å spinne snart? ;)

LaLa`s Loft sa...

Takk jenter :) Haha, spinne du..... Ja jeg sitter jo på etsy å sikler på disse lekkre garnene i masse farger om hverandre, de koster jo skjorta, men de er jo bare til å spise opp.... Men spinne?? Hm...... Må nok farge litt først ja :)

Anna Therese sa...

Nydelig genser :)
Garnet var også utrolig flott!
Ha en fin uke videre...

MarJE sa...

Hei,
Det var ein lekker gensar du har strikka....rolige fine fargar.
Mykje fint elles i bloggen din også.
Ha det fint.

helen-n sa...

Smart å bruke vrangsida som rettside! Den ideen "stjeler" jeg glatt! God helg :)

Line sa...

Så spennende med hjemmefarget garn!Det ble jo superflott! Det garnet er veldig fint til barn som klør, jeg har brukt det til halser med stort hell!

Ewa -Książka ,druty .... sa...

Nydelig genser :) ewa