fredag 26. oktober 2012

Uhu... :)

Denne vesten er strikket utifra bestillingen "Jeg vil ha en vest i en kjedelig grå farge, den skal være litt bling, litt mandig og litt fin - jeg skal ha skjorte og kanskje slips under"...........??????????? Hva i all verden lager man da????? 

Joa man tenker at alpakka må være fint, det er et "feminint" garn siden jeg skal lage en manndig vest til ei dame. Så tenker jeg "kjedelig farge"?? Nei det orker jeg ikke, men jeg finner en lilla som ser grå ut for et utrent øye. Bling i garnet blir dyrt, så hm....... 

Dobbel tynn alpakka er innkjøpt.... Ingen, å da mener jeg ingen vester eller oppskrifter jeg finner klarer å gi meg inspirasjon, hva nå..... ?? Jeg setter bare i gang, pinne 4,5.... Når vrangborden er lang nok tenker jeg at glattstrikk er kjedelig, å putter på uglene jeg har brukt før, etter inspirasjon fra denne genseren....
Så skulle jeg ha fletter i armåpninga, men det glemte jeg i det jeg strikket, så ble det sånn som dette....


Vesten er fin den......... Men altfor stor til hun som skulle ha den :( Så....... Prøve på nytt da. Håper noen andre vil ha denne, for til meg er den som et fingerbøll.... 

Uglene, eller noen av de, fikk paljetter til øyne.....


og det likte jeg...... 
Alt i alt er jeg fornøyd med "makkverket" mitt, men hva nåa?? 

Har fått ny tlf, synes ikke den tok like fine bilder som den gamle. dermed er den gamle reinsatt som kamera.....

Nå strikker jeg på en liten julekjole som er en bestilling, men jeg kommer ingen veg. Startet i går, rakk opp, kjøpte nytt garn..... Startet nå på nytt.... Det er bare meg og røtt, jeg får ikke til. Men jeg skal få denne fin, å dere skal få se når den er ferdig. Jeg tenker snøkrystaller og reinstyr..... Juhu :)

Nå skal jeg strikke litt på den. 

30.000 besøk!!!! Fantastisk. Gleder meg til give away :)

Ha ei fiiin helg :)

2 kommentarer:

Nikki sa...

Love it :)

Lilli sa...

Kjempefin vest, de uglene er bare så geniale og selvfølgelig elsker eg blinget :)
Klem Lilli