søndag 4. november 2012

Hverdagskjole :)

Har strikket noen av disse kjolene nå, og er veldi glad i dem. ( Her kan du se noen flere) Jenta mi elsker sin, å bruker den hele tida :)


Jeg følger ikke oppskrift, men har tatt utgangspunkt i denne fra picles.
Har brukt dobbel babyull og pinne 5. Her har jeg 120 masker og feller 4 masker pr ca 4-5 cm, passer på at det er ca 80 + masker igjen før ermhullene lages. Feller ca 10 masker for hvær arm, og legger opp mellom 22 og 26 nye ettersom størrelsen. Så runnfeller jeg ved ca hver 3-4 rille, har åpning bak. Kan bruker samme maskeantal for alle, for det er så anvendelig - blir alt fra kjole til topp. Den kan brukes leeeeeeeeenge :)


Fine knapper er en selvfølge, disse er funnet på Etsy, der bruker jeg endel tid (ja å penger ;)

Har strikket noen flere av disse, og kommer med de nå snart, så får dere se hvor forskjellige de blir, med bare noen små grep :)

Fin uke til alle der ute :)

5 kommentarer:

Berit sa...

Kjempefine disse kjolene, og du er flink med farger!!
Ha en fin søndags kveld.

Anonym sa...

Superfine kjoler, og vil gjerne strikke en til min 10-åring, men trenger et nøyaktig mønster. Jeg er ikke så dreven se...

LaLa`s Loft sa...

Om du trykker på linken som ligger i ordet DENNE så kommer du til en enkel tunica fra Picles, det er mitt utgangspunkt. Jeg har bare oppskriften i strls 1 år, men den er så vid at den funker fint opptil 6 år, med dobbel babyull. Vil tro strls 3 -4 år, kunne funke fint til 10 år - åsså legger du bare på etpar cm mellom hvær felling (i tilleg til det som står) i forhold til oppskrifta, så er jeg helt sikker på at du klarer det :)

Det fine med denne er at man kan ikke si at den er for liten eller stor, for den passer uansett som kjole, tunica eller topp :)

Lykke til :)

Ewa -Książka ,druty .... sa...

vakkeer super :) ewa

LAs masker sa...

Duverden så FIN!!!