fredag 23. november 2012

På pulsen :)

Måtte bli kvitt litt restegarn, å fant ut at pulsvarmere var en god ide`...
Den med flette er i dobbel tynnalpakk, den andre i et hærlig garn som heter hverdagsgarn. 
Ugla fant jeg ettellerannetsted på ravelrey, forstørret et bilde og tellte ut maskene :)



 Fin måte å bruke litt lagergarn på, (1 nøste pr par) og fine smågaver når man trenger det :) 


Det gikk fort å lage, jeg bare la opp masker på skjønn, og strikket i veg. Tok av 4 masker til tommel, å la opp 4 nye (6 på det enkle garnet)
Mange er redde for å strikke uten oppskrift, det var jeg også før, men det er bare å prøve - det var damen i min lokale garnbutikk som sa til meg "men Christel, du har jo strikket så masse, prøv deg bare frem....". Det var for en tid siden da jeg ikke fant oppskrift som passet til en ide jeg hadde.
Disse er jo perfekte å starte med, passer de ikke deg, så passer de noen andre - Prøv da vel. Når du har klart det, åpner en helt ny strikkeverden seg :)


Husk GIVE AWAY her hos meg, den trekkes på søn :)

Ha ei hærlig helg :)

7 kommentarer:

Steve Finnell sa...

you are invited to follow my blog

Ingunn sa...

Herlige pulsvarmere! Enig med deg, overkommelig å strikke og fine gaver. Alltid spennende å prøve seg fram. Det er slikt det blir nye mønster av.

God helg!

Klem

G-Anette sa...

Pulsvarmere er ett herlig prosjekt! Raskt og enkelt og flott! Og så er det ikke SÅ mye pulsvarmere å finne i butikkene, så det er ekstra fint å gi bort det da :)

Superfine de du har strikket, ugler blir aldri feil ;)

Ha ei flott helg
Klem

Janne sa...

Såå flink du er og så nydelige de er!:)
Jeg kan ikke strikke, så jeg tyr til bloggere som selger:)))
Tusen takk for kommentar hos meg! Har lagt deg til på linklisten min nå:)
Ha en fin fin lørdag!
Klemmer fra Janne

Spilloppa sa...

Så flotte pulsvarmere!
La meg til som følger, du har så mye fint i bloggen din :)
-Marit

Anonym sa...

Så fine, og praktiske. Har vel ikke strikket noe helt etter eget hode enda, men er flink til å tilpasse oppskriften etter hvordan jeg vil ha det. Spesielt med votter, som er favorittene mine.
Cathrine

Nina Kristin sa...

Så søte de var!! :)
Har så lyst til å strikke votter med ugle på til barnebarnet mitt ;)
Så herlig blogg du har!!:)
La meg til som følger jeg ;)

Håper du får en flott adventshelg :)