torsdag 13. desember 2012

God samvittighet til jul ?

Nå har jeg rett å slett rydda litt i salgs tingene mine, å sender herved en god del til Hjelp oss å helpe - Tromsø. 

Sånn som jeg forstår det, så finnes det en hjelp oss å hjelpe i mange byer, så det er kanskje et tips til de som har vært på julemesser å kanskje har noe til overs. I dette albumet kan du se noe av det som har reist fra meg, jeg har kommentert på de bildene der jeg har sendt ting. Jeg la også ved endel kopper og boller, julepynt og julepapir :)


Hjelp oss å hjelpe spør ofte etter konkrete ting, noe som gjør det lettere å gi ting, fordi man vet at det trenges akkurat nå. Bor du i Tromsø oppfordrer jeg deg til å melde deg in på fb sida deres, som ligger i linken over her :) 

Kanskje er dette bare en måte å "kjøpe" seg god samvittighet for overfloden vi har i jula, slik at vi kan føle oss bedre. Ikke vet jeg, men jeg bruker jo ikke disse tingene, så da er det bedre at noen som ikke har så mye får det. Vi bor murligens i verdens rikeste land, men det er likevel mange fattige blandt oss :)

Ok, det var mitt lille hjertesukk for denne jula - som sosionom student får man et litt annet syn på folks hverdag, og noen ganger er det greit å gi til noen, uten at de vet at det kommer fra deg. 

Takk for at du tok deg tid til å lese dette :)

Juleklem fra meg til deg :)

Ingen kommentarer: