tirsdag 11. desember 2012

Kosevest :)

En vest til jenta mi. Har strikket mange av picles enkle vest, men denne gangen valgte jeg dette grunnmønstret fra PT design, den ligger som nr 101-1558.
Jeg gjorde etpar endringer fordi jeg ville ha den litt mindre "utendørs", tok bort løkkene rundt og heklet i stede en kant, å jeg tok bort "fluffegarnet" som var brukt i alle stolper og begynnelsen. 



Jeg brukte et annet garn, alpacca og ullblanding. Å den ble så hærlig. 
Knappene er prikken over ien som alltid ;)


På de rosa knappene er det skrevet "laget av mamma, til meg", bestilte de på Etsy i denne fine butikken :)


Neida, tulla bare, prikken over ien er bakpå. Blomst i pusegarn, med en liten pusete ball i midten. Jeg brukte ikke blomsten fra oppskrifta, bare heklet en i stede :)

Nå er julegavene prioriteten her, å snart kan de vises frem. Jeg har ikke laget så mye julegaver i år, men noen har det blitt. Er litt tom for ideer akkurat nå, å har bare lyst å strikke til meg selv, så murlig jeg må kjøpe garn i morgen. Eller skal jeg strikke bort litt fra lagret (noe som virkelig trengs), det lagret er i færd med å overta huset.....

Fin uke da alle sammen :)

2 kommentarer:

Berit sa...

Nydelig vest, så virkelig deilig ut :)

Ingunn sa...

Fin vest du har strikka! Nydelig arbeid også!

Ha ei fortsatt fin førjulstid!

Klem fra Ingunn