søndag 13. januar 2013

Enkelt og greit :)

I sommer var vi på bilferie, å jeg strikket denne genseren til tøtta mi, mens mannen kjørte. Å av restegarnet der, ble denne julegaven til ei lita prinsesse på 2,5 år til :) 


Lua er bare strikket med vrangbord, og rett opp - før rundfelling oppe. Når jeg hadde 8 masker igjen strikket jeg en "tutt" på toppen, å festet litt pynt i - åsså visste jeg at det lå noen lekre pynteknapper hjemme...


Skjerfet har jeg strikket mange av, tror de har det både på drops sidene, og sandnes.

Man starter med 3 masker, øker i hvær side til ønsket bredde, strikk ca 7 cm fra her. Sett annenhvær maske over på hjelpepinne så arbeidet deles i to, strikk hvær del for seg, ca 4 cm - sett maskene tilbake annenhvær, å du har en åpning til å stikke andre skjerfenden in i... Så når du kommer til andre siden er det bare å felle annenhvær maske, strikke ca 4 cm, og øke en maske mellom hvær maske, å avslutt som man startet :)


Helt enkelt skjerf, etter lengde å bredde varierer du størrelsen enkelt. En knapp, å vips så har du et lite kunstverk :) 

Kommer på at jeg ikke har tatt bilder av alle julegavene, sende to skjerf med pannebånd til to prinsesser i Tokio. Mamman blogger om livet der, og den bloggen kan du finne her :)

Denne uka er mannen i huset på GranCanaria med sin far, og vi styrer huset alene. I natt har vi hatt overnatting av ei snelle på 3 (snart 4), å det ble sent i går ja, så håpet er at mor får ta frem pinnene i kveld når barna er tidlig i seng :)

Fin søndag til dere :)

5 kommentarer:

mocca sa...

Kjempe fin gave :)

Hildegunn sa...

Fine gaver! Skjerfet er utrolig praktisk :-) Og dekorativt med knapp!

Guri sa...

Morsomt sett!

Ingunn sa...

Lekker prinsessegave! Det er så fint med litt pynt på til de små.

Ønsker deg en fin søndagskveld!

Klem fra Ingunn

Line Kristine sa...

Så fin gave! Herlige fargesammensetninger til å bli glad av! :)