tirsdag 8. januar 2013

Enkle skjerf til barn :)

Som sakt så har jeg ikke laget så mange julegaver i år, men noen har det blitt. Her er et skjerf til ei tantejente, med pannebånd til :) 


Som så ofte før pyntet med en blomst og knapp i fine farger :)


Åsså ble det et skjerf til en liten venninde som er så glad i farger :) 


Også det med enkel blomsterpynt :)


Skjerfene er strikket etter min egne enkle oppskrift. 

_ Legg opp 3 masker, øk en maske i begynnelse og slutt på hvær omgang.
-Nå skjerfet er bredt nøk på midten øker jeg 2 masker på beg og slutt av hver om, i noen omganger for å få litt lengde på endene.
Fell løst av, hekle rundt.

Det hvite er i Lerke 50% bommull/ull
Det rosa i bommull/silke kjøpt på ebay :)

Pannebåndet er bare strikket i enkel rillestrikk å sydd sammen.

Nå har jeg skoleuke, å det blir ikke mye strikk, men det går da fremover med både genseren min, og med fargeleggingsøvelsene mine. Kanskje dere får se de snart :)

Ha en fin fin uke :)

5 kommentarer:

Berit sa...

Nydelige, så deilige og varme ut :)

Anne Marthe sa...

skjønne sjal!:)

Ingunn sa...

Nydelige! Takk for oppskrift! Alltid kjekt å ha noe å se etter. Genialt med litt heklapynt.

Ha en fortsatt fin kveld!

Klem fra Ingunn

Edny sine puslerier sa...

Såå fine dei var!

Hildegunn sa...

Veldig flotte skjerf! Stilig med pannebånd til også!