tirsdag 19. februar 2013

sommer og iskremrosa :)

da er sommergarderoben i anmasj. Denne kjolen dro i bursdag på lørdag, å den fikk massevis av skryt!!!
Kjolen er strikket i dette garnet, da jeg fikk det ble jeg meget skeptisk, det var som hyssing.... Men når jeg begynte å strikke med det ble det bare lekkert. Her har jeg brukt det dobbelt, og tatt utgangspunkt i denne kjolen fra pickles. 
Det vil si jeg har strikket så mange kjoler nå - se de her - at jeg setter bare i gang å strikker etter hodet, men pickleskjolen var et ok utgangspunkt (jeg synes det er for vid, å legger derfor opp mye færre masker, 120 - 130 ettersom)
Jeg har kun gratisoppskrifta som jeg har forlenget opp til 4 år, før jeg begynner å legge på noen masker.




Nederst laget jeg riller og hullmønster.


Oppe brukte jeg effekten fra denne kjolen :)

Bak har den fått nydelige knapper fra etsy:)

Garnet overasket meg, og jeg kommer nok til å lage en jakke av det jeg har igjen, å muligens en thighs også :)

Håper du likte kjolen :)

Ha en hærlig uke :)

4 kommentarer:

Berit sa...

Nydelig kjole, likte veldig god hull strikken nederst :)

Ingunn sa...

Kjolen din er mye finere enn originalen! Det gjør seg alltid med litt mønsterpynt og en liten vri.


Ha en strålende onsdag!

Klem fra Ingunn

Anonym sa...

Nydelig ,Du er virkelig kreativ ,Digger din blogg ,Ta gjerne en titt innom våres side på fb om du vil Har også strikket noen tunika etter det mønsteret fra pickles :-) Her er våres side https://www.facebook.com/groups/149188625227294/

Barwitzki sa...

Deilig kjolen du har strikket. Fargen og mønster er fantastisk. Sikker stor glede for barn og mama. Jeg vil også strikke kjole for fire år. Nå vi har så herlig snø og jeg har ikke tid jeg må gå i naturen. Snart kommer regn og strikketid igjen. Jeg gleder meg - jeg har funnet blog din - du har storfin blog. Jeg lære norsk og skriver fra Tyskland. Ha en deilig tid. Hilsen Viola.