tirsdag 26. februar 2013

Kjole med pusekatt???


Noen ganger er det jaggu ikke lett å få tatt bilder av det man har laget - m fleece stoff, her vil jeg ligge!!!! Heter ikke Kaos for ingenting liksom- 


Det gikk til slutt da, Joooosa å turkis til prinsessa :) 


Der var han igjen gitt, kattetypen ;)
Ja dere ser jo lomma likevel ;)
Heklede lommer på har jeg lenge tenkt på å få til, litt skjeve men ellers bra....


Men baksiden, den ble lekker, så effektfullt med bare et lite hjerte :)


Fleese fra stoff og stil, og mønster fra et blad tror jeg. Men disse enkle kjolemønstrene finner man over alt. Det er jo så greit med fleece, slipper å kante å fjante, det er bare å sy på. Riktignok er sømmene mine ikke helt rette, men så tenkte jeg jo å kalle sømprosjektene mine "skjev søm", noe som var helt fint, helt til noen bemerket at det var litt sånn...... Hm, på siden av min legning da kan man si....... Ikke at det egentlig bryr meg hva folk tror (om dama med mann og 3 barn) men kanskje det ble litt missvisene ;)

jeg synes denne fleecen blir mye finere etter en vask, så derfor vaskes det før bruk her - det legger seg litt å blir ikke så fluffy...... Jeg laget etpar kjoler til i samme slengen, men de kan jeg ikke vise for det skal bli julegaver - ikke si det til noen ;) 
Strikkelysta har kommet litt tilbake, så nå har jeg noen prosjekter på pinnene, det blir så bra så :)

Ha ei fin uke der ute :)  


3 kommentarer:

Berit sa...

Herlig pus og kjempefin kjole :)

Ingunn sa...

Lekker kjole! Flott med hekla lommer på! Og øving gjør mester, så bare sy mer....

Lykke til!

Klem fra Ingunn

Lilli sa...

Kjempesøt kjole, morsomt med rosa og turkis, ser for meg noen morsomme knapper oppe også, er overrasket at du som er slik en knappeguri ikke har tatt det med hi-hi ;) Flott effekt med heklede lommer :)
Julegaver allerede, knallflink å planlegge du altså, blir stadig imponert av deg <3
Klæmma Lill