Bakrunn

lørdag 2. februar 2013

Me myself and I :)

Genser til meg selv igjen :) 

Har blitt flink å lage til meg selv åsså nå, har laget masse i det siste. Denne genseren kom av pinnene for etpar uker siden. Den er i dobbel duo (ull/bomull) og er kjempegod.



Jeg er fan av detaljer, å på denne er det armene som er spesielle, og fargene, de er skikkelig fine sammen synes jeg :) 


Jeg har laget flette i raglanten fordi jeg ville ha det litt annerledes, liker den effekten godt, og kommer til å bruke den flere ganger. 


Det må være en første gang for det meste, og dette er første gangen jeg har tatt bilde av meg selv i speilet. Type rosablogger ble det vel ikke, da måtte jeg ha sminka meg først - derav halshugget ;)

Genseren har desværre ikke mønster, jeg har bare strikket en prøvelapp med garnet, å så regnet ut. Ikke alltid det blir like vellykka... Denne gangen kunne jeg ha strikket noen omganger til oppover mot halsen, men men, man lærer så lenge man prøver :)

Jeg vil oppfordre alle til å prøve å lage noe uten oppskrift, kanskje ikke starte så stort men.... Man kan starte bare med å finne en genser man liker formen på, å bruke rett garn og pinner - bare endre på mønstret. Endrer man litt mere for hver gang så sitter man der plutselig med en helt egen kreasjon :)

Nå er det universitetsuke igjen, lite strikk, mye diskusjoner og utrolig sliten kommer jeg tilbake neste fredag, forhåpentlig med frisk mot - å klar til å feire min gode veninnes 40 års dag :) 

Ha en fin helg og uke da alle sammen :) 

6 kommentarer:

Ingunn sa...

Genseren din ble fin! Har du hekla nederst på ermene? Fin effekt i alle fall. Kjekt å lage noe til seg selv etter julegavestrikkinga.

Lykke til med studiene!

Klem fra Ingunn

LaLa`s Loft sa...

Takk Ingunn :) Ja hekla nede. Bare målte ut på armen, åsså plukka jeg opp masker rundt heklinga etterpå, å strikket i vei :)

Berit sa...

Kjempefin genser, likte efekten av heklinga :)

GNIST by Gitte Bettina Lauridsen sa...

Kjempefin genser! Herlige farger og heklekanten ble veldig, veldig fin!! Gøy å lage noe eget!

Ewa -Książka ,druty .... sa...

veldig fin hilsener = ewa

Guri sa...

Tøff genser!