søndag 10. februar 2013

Muffe faktisk :)

Ja det skal da være en første gang for det meste, å da ei i klassen spurte om jeg kunne lage en muffe måtte hodet mitt ligge i bløtt en stund..... Muffe liksom??? 
Mamman hennes er syk, å medisinen gjør at hun fryser sånn på hendene hele tiden, hun trengte noe det var lett å stikke hendene inn i mellom kaffeslurkene.....

Å her er resultatet:


Jeg fant frem 3 forskjellige garn i forskjellige lilla nyanser, å prøvde da egentlig bare å lage en diger tube som jeg skulle tove. Å jaggu var det flaks at den tovet til super størrelse, da toving ikke er min sterke side - ja vel å merke når noe skal toves..... For skal det ikke toves, da er jeg dritgod på toving ;)


Så heklet jeg opp masker rundt kantene og laget en vrangbord for at det skulle bli litt lunere rundt åpningen. Litt frihåndsbroderi ble det åsså :) 
Jenta i klassen var fornøyd, å jeg håper mamman kunne bruke den :)

Så har jeg fortsatt å øve på fargelegginga mi, å det er så gøy altså :) 


Samme bilder, men helt forskjellig, jeg er hekta :) 


Kjempesliten etter en intens uke på universitetet med barnevern i fokus, men ingen tid å slappe av, for nå har jeg 5 dager på å skrive et arbeidskrav, riktignok bare første utkast, men dog.
Hadde jeg ikke hatt håndarbeidet mitt kunne jeg kanskje blitt stressa, men strikking, farging, søm, smykker - det roer meg ned og passer på at stressnivået ikke når høyder :)

Nå er det søndagskveld, og frem med pinnene mine :)

Ha ei hærlig uke i bloggland :)

3 kommentarer:

Guri sa...

Superfin! Den muffa må jo være perfekt til formålet!!! AT den var sprek i fargene i tillegg er jo bare et pluss!
Ha en fin uke!

Karis trå' sa...

Hei. Takk for hyggelig kommentar på bloggen min. Da fant jeg din blogg også :-) Må si at du er allsidig og kreativ, og du har så mye fine fargekombinasjoner på klærne du lager. Det liker jeg! :-) Flott blogg :-)

Tante Constanse sa...

Muffa ble jo kjempefin! Nydelige farger. Denne luner nok godt for frosne hender!:-)