tirsdag 5. mars 2013

Sommerfavoritten i år??

Nå har jeg endelig fulgt en oppskrift..... Vel nesten da ;)


Da må vi vel avsløre at toppen på kjolen - bærestykket - det har jeg heklet i stede for å strikke det. Hvorfor? Jo fordi jeg synes bomull strekker seg litt, å på denne måten blir bærestykket fastere. Jeg liker heller ikke å strikke mønster på vranga......


Jeg ELSKER fargene, utrolig hvor forskjellig det ble fra originalen.
Mønstrene er jo bare nydelig da, det kommer til å henge med meg litt tror jeg :)


Treknapper bakpå, egentlig helt unødvendig med knapper, men det gjør seg flott da.... :)


Å snuppa er jo såååååå fornøyd, denne blir fin på ferie i Frankrike i sommer :)

Du lurer kanskje på hvordan jeg hekler i stede for å strikke?

Jeg feller løst av, å hekler fastmasker i hver avfelt maske, videre bruker jeg kun halvstaver - å jeg følger oppskrifta som det står. Jeg har noen færre masker rundt, men ellers så feller jeg til ermhull, hals og nakke som det står i oppskrifta. Bruker en tynnere heklekrok enn pinner.
Jeg har brukt samme garn som oppskrifta, og jeg liker garnet godt fordi det holder seg godt i vask.

Håper du liker kjolen, det gjør vi :)

Fikk du inspirasjon?? Fortell meg gjerne det :)

Ha en fin uke i blogglandia :)

9 kommentarer:

Familien Hobberstad sa...

Sååå fin den ble! Du her kjempe flink til å kombinere farger!! :)

G-Anette sa...

Supersøt!! Vårstemning :) Skikkelig fine farger, og enig med deg vedr heklingen - og fastheten.
Fin uke til deg også

Klem

Grete sa...

Kjempesøt kjole i flotte farger:)

Ingridstua sa...

Helt nydelig. Så utrolig fint mønster og farge. Søt kant nederst, og flott med heklet bærestykke.
Flott blogg du har.
Hilsen Ingrid :)

Ewa -Książka ,druty .... sa...

Super cudo ! ewa

Bente Olea Johnsen sa...

Den var veldig fin. Blir nok en sommerfavoritt dette ja.

Minlilleverden sa...

Veldig søt! Og ikke minst fin blogg :)

Besøk gjerne meg også :)
malinat.blogspot.com

Annette Knutsen sa...

Jeg strikker maken kjole. Har også valgt litt andre farger enn i oppskriften. Barn liker farger! Kjolen din ble kjempefin. Helt klart en sommerfavoritt.

Line sa...

Hei hei :) Utrolig fin sommerkjole, men siden er fjernet :( Har du oppskriften fremdeles?