tirsdag 12. mars 2013

Vest igjen :)

Jeg liker effekten av fletter, disse er bakpå ryggen til en damevest :)


 Sånn der det ut bakpå, det gjør at det blir litt tettere i ryggen, å for den som har de rette formene blir det skikkelig lekkert :)


Frempå er ikke vesten veldi spennende, selvom det er lagt fletter i raglanten for en subtil effekt.
Baksiden gjør likevel at vesten er spennende å annerledes :)


Vesten er figurstrikket, men bolen lagt opp etter denne oppskriften :)
Videre har jeg bare laget raglant (fell en forran og etter hvær skjøt på annenhvær omg) i stede for runnfelling :)

Denne var et nytt forsøk, etter at denne vesten ble så altfor stor. Denne gangen ble den passe heldigvis, å damen selv er fornøyd :) 

Det har blitt noen vester i forskjellige fasonger i det sisste, de kan du se her :) 

Nå nermer det seg ny skoleuke, å så påske - det blir kos :)

Ha ei fin uke alle :)



3 kommentarer:

G-Anette sa...

Kjempefin vest! Og så morsomt med fletten på ryggen, kan tenke meg den blir fin på ja :)

Når det gjelder klø-garn her hos oss, så funker ikke merino/bomullsblanding en gang dessverre. Ren bomull går selvfølgelig bra, men det egner seg jo ikke til alt av plagg.

Derfor masse opprekte skjerf her, hihi. Garngal ;)

Klem

Siren sa...

Helt enig! Etter at jeg strikket Bloomsbury til datteren min har jeg helt falt for dette med fletter eller loddrett mønster på ryggen. Nydelig vest var det:)

Ingunn sa...

Lekker vest! Artige fletter på ryggen og på raglanfellinga! Det gjorde susen. Så fint at den ble passe stor. Det er sannelig ikke like lett å beregne bestandig.

Ønsker deg en fortsatt fin torsdag!

Klem fra Uvdal