fredag 5. april 2013

Jakke med tvist :)

Strikka en jakke i noe garn jeg hadde liggende, hverdagsgarn heter det - å dette er oppskriften som var utgangspunktet.... Må si at armene er fryktelig lange i forhold til bolen, så jeg forlenga bolen, å enda kunne armene vært kortere - du ser de er bretta opp :)


Stripemønstret kom til mens jeg strikka - det gikk ett nøste av hver farge, 6 farger....

Men så tvisten da, jeg sydde knappestolpen i stede for å strikke opp masker: 


Å det ble lekkert :)
Litt plunder, men absolutt værdt det :)


Knappene med personlig tekst har jeg fått tak i her :)

Jakken ble en smule stor, men bedre det enn liten ikke sant :) 
Håper dere liker den, å at dere kanskje fikk litt inspirasjon.....

Ha ei fin helg alle sammen :)

8 kommentarer:

Monstermønster sa...

Kul versjon med sydd stolpe!

Ruths datter sa...

Kjempelekker jakke. Skal si du er kreativ.
Klem

Ruths datter sa...

Nå har jeg sett gjennom bloggen din,og du kor masse inspirasjon det var å få her. Slenger meg på som følger jeg.
Klem

Anonym sa...

Kjempesøt jakke, både farger og at sydde på knappestolpen. Gleder meg til å se mer her inne :)

Mvh Katrine

Marihøna sa...

Det var knallstilig med isydd stolpe!! SKikkelig fin jakke!

Anna Therese sa...

En utrolig flott jakke :) Synes den ble søt med det du hadde sydd på. Og de knappene var så herlige :)
Ønsker deg en fin lørdags kveld videre <3

Ewa - Książka ,druty .... sa...

Super - bardzo fajny pomysł z guzikami ! Pozdrawiam ewa

Janne sa...

Kjempeskjønn og lekre farger!
Du er virklig kreativ med strikkepinnene:) Der må nok jeg melde pass:)
God helg til deg og dine!
Klemmer fra Janne