fredag 12. april 2013

Lyseblå himmel :)

Noen ganger må gutten åsså få noe, så denne gangen ble det en jakke i Sandnes Duo, her finner du oppskrifta :) Men.... Jeg har forandra 1 ting, kun 1 denne gangen (ja bortsett fra at min er lys blå), jeg har laget raglant i stede for å sy på armene. Det er enkelt, man bare strikker etter oppskrifta, setter alt inn på pinnen, og feller annenhvær omg (fellte hvær omg mot slutten) til oppgitt ermhull lengde :)


Jeg liker raglant bedre fordi det gir penere passform, å man får ikke klumper under armene... Det er også mye bedre om man skal ha en jakke utpå :)


Effekten av annenhvær omg. i vrangborden synes jeg er skikkelig fin.


Helt enkle knapper faktisk, det er ikke ofte, men denne gangen var det sånn jeg ville ha det :)


Garnet er hærlig, mykt mot huden - men siger litt i bruk, jeg håper det er fordi jeg strikker litt slakt og at det blir bedre etter vask :)

Akkurat nå har jeg 4 ting på pinnene, det er helt ulikt meg som liker å gjøre en ting færdi før jeg starter på nytt - Det nye derimot er at 2 av tingene er til MEG :) 

Ha en fantastisk fin helg der ute, det skal vi - nå når sneen ser ut til å endelig begynne å smelte :) 

3 kommentarer:

Ingunn sa...

Skikkelig fin jakke! Jeg er også glad i raglanfelling, enkel montering og godt å bruke.

Riktig god helg!

Klem fra Ingunn

Ruths datter sa...

Så flott jakke du har laget. enig med at raglan er finest. Gutten blir sikkert fin i denne,
God helg til deg

Anonym sa...

Åååh denne jakken var bare så kjempefin, herlige farger og bare elsker din vrid på mønstre, bruk av rett og vrang :) Unikum med pinner er du :)
Ha en fin søndag :)
Klæmma Lill