fredag 3. mai 2013

Til Meg :)

Har strikket denne tunican som jeg lenge har hatt lyst på, jeg liker den godt, men er litt i tvil om den er for vid å jeg må sy den inn... 


Synes den ser bra ut her, men den føles veldig stor når jeg har den på. 
Ellers elsker jeg den, å kunne tenke meg å strikke en til :) Holder på med en som ligner, men i mye tynnere garn....


Detaljene er jo lekre da :)


En ting lærte jeg på veien, aldri mere armer som skal sys i, neste gang rundfeller jeg, eller lager raglant, det er bare penere uansett hvordan jeg prøver det :)

Her finner du originalen og oppskrifta. Min er i original garnet, men det mørkegrå er i Vipe i stede for cotton viskose, for jeg likte fargen bedre. Jeg har og fjernet heklakanten nede, for jeg syntes det var greit sånn, når kontrastene ble større :)

Så kan dere få se mine sisste fargelegginger - jeg koser meg med disse, det er terapi i farge :)



Ha en hærlih helg, og uke i bloggland :)

9 kommentarer:

Ingunn sa...

Jeg synes du skal bruke den som den er. Du venner deg fort til vidden, og jeg tror ikke det blir særlig fint om du syr den inn. Den er kjempefin til deg!

Ønsker riktig god helg! Her går det i rulleluer.

Klem

Berit sa...

Den var kjempefin, så virkelig deilig ut!
Ha en flott helg :)

Astrid Wehn sa...

For en nydelig genser! Den så skikkelig herlig ut :) La den være som den er - dette er jo en drømmegenser - lett og behagelig :)

G-Anette sa...

Syns den så kjempefin ut! Lekkert med det heklede feltet foran :)

Fin helg til deg!

Klem

Strikke Lilla sa...

Den var kjempfin!

Mamsen og lillegutt sa...

Takker for hyggelig kommentar på tunikaen min! Hun som fikk den ble kjempefornøyd!
Tunikaen din var kjempe tøff! Kunne tenkt meg noe lignende selv også, men er så dårlig på å strikke til meg selv! Men en dag.... kansje! :-)

Ha en flott søndag!

Guri sa...

Skikkelig fin! Synes ikke den ser stor ut, jeg.
Ha en fin uke!

Lene Simonsen sa...

Masse flotte ting du lager! Er inspirerende bare å sitte og lese og kose meg her. Tunikaen var nydelig.

Ewa sa...

Bardzo fajny pomysł z tą wstawką !