onsdag 26. juni 2013

Hekla høstlue :)

Hadde ingenting å ta meg til her en dag, men garn finner jeg jo alltids, (hverdags fra sandness) så da satte jeg i gang da... Begynte likt som på sommerhatten i forige innlegg - ved å lage en ring å hekle staver - å øke på til det så stort nok ut til en lue..... Heklet videre ned, så tok jeg opp masker rundt å laga vrangbord. 


Utrolig egentlig hvor enkelt å greit det er å lage sånne småplagg :)
Snurredusken er luedilla mi - den lages ved å legge opp luftmasker i en lang remse, å hekle fastmasker tilbake, da snurres det :)

Ha det fint i sommernorge :)

Snart er det ferie, å vi gleder oss masse masse massevis :) 

3 kommentarer:

Ruths datter sa...

Så flott denne lua ble. Artig med snurringen på toppen.
Klem

Strikketine sa...

Wow! Søt lue! Må si du inspirerer med sånne lette småsaker og du får det til å virke så lettvint! Vet jo at det er det også egentlig, men det var tiden til å sitte ned med det da..!

Det er i hvertfall midt i blinken som sånn småpusling innimellom, nå tror jeg det havner en heklekrok med i feriekofferten også!

Ha det fint!

Ingunn sa...

Kjempesøt prinsesselue!
Hekling er en sommeraktivitet, ingen tvil om det.

Klem