onsdag 12. juni 2013

Sommerkjole :)

Sommerkjole i bommulsgarn fra Søstrene Grene - den ble veldig myk og god .
Jeg begynte oppe rundt halsen, å målte på jenta til stadighet for å få skuldrene rett - er ikke vant til å hekle ovenfra... Etter det bare strikket jeg i veg - la opp litt masker (4 pr 5 cm) som jeg tok inn nede, for å få litt ballong effekt :)


Søte knapper bak.
Jeg åpner ikke disse kjolene bak når de skal tas på, men synes likevel knappene gjør plagget penere :)


Jeg har laget flere lignende kjoler - de kan du se HER om du har lyst, du må skrolle litt :)
Jeg liker disse både i bommul og ull. De varer lenge å kan brukes alene eller over bukse - å til slutt kan de bli en topp :)

Jeg har laget hatt til kjolen, den får du se i neste innlegg :) 

Ha en fin kveld - nå er det snart helga igjen :)


4 kommentarer:

G-Anette sa...

Kjempesøt kjole! :) Enig med deg vedr knapper, de er ofte mest til pynt :) Supersøte knapper forresten!

Ha ei fortsatt fin uke
Klem

Berit sa...

Herlig kjole, og nydelige farger igjen! Dette kan du :)

grønn sa...

Supersøt kjole!!

Ruths datter sa...

Å denne ble lekker. Du kor flink du er. Nå skal jeg inn å se de andre kjolene du har laga.
Klem