tirsdag 2. juli 2013

Barselgave :)

Endelig kom det en baby til veninna mi - hun ville ikke vite hvilket kjønn det var, så jeg måtte strikke kjønnsnøytralt å splashe på litt farge når resultatet var klart :) 


Hele settet er inspirert av den nydelige bloggen til EMME som jeg har fortalt om før. Her henter jeg masse inspirasjon, alt hun lager er så vakkert. 
Det er åsså hennes blogg som har inspirert meg til å bruke håndfarget garn :) 
Emme selv har vært til stor hjelp under strikkingen av dette settet som ikke har ordentlige oppskrifter, men veiledning fikk jeg.


Vottene er fra eget hode, mens luen er Emmes - og bootsene finner du oppskrift til her :)

Jeg har brukt dobbel babyull - som funket helt fint til alt sammen, men neste gang kommer jeg til å bruke litt tynnere pinner på bootsene da jeg tydeligvis strikker litt løst :)


Så ble det rooooooosa knapper da, når babyen viste seg å være en prinsesse :) 


Bakpå hetten har jeg nydelige fletter - har hatt lyst å prøve det lenge. Emme forklarte meg hvordan å starte en hette ovenfra å nedover, det var veldi uvant den veien - men det gikk fint :) 

Jeg kommer helt sikkert til å bruke denne "oppskriften" flere gange, for den ble altså så fin. 

I ferien skal jeg strikke noe til jenta mi, åsså inspirert av Emmes blogg, dere får se etter ferien. Før det har jeg flere fine inlegg å vise dere :) 

Ha ei hærlig uke der ute :)

1 kommentar:

Emme sa...

Kjempefint sett du har strikket og så kjekt at du blir inspirert da :)