tirsdag 30. juli 2013

Feriegarn :)

Før vi reiste på ferie farget jeg litt garn - igjen. 
Jeg har lenge hatt lyst å lage en rosa jakke til lillepia, men med en slags batikk effekt, å da måtte jeg farge selv.
Samtidig ville jeg teste ut syrefargene jeg kjøpte på ebay for lenge siden, så da ble det litt forskjellig :) 


Fargingen er enkel, man koker bare opp vann, blander litt farge - dypper garnet i vannet, har i fargen - å så kjøler man det hele ned.


Sånn ser det ut mens man holder på, og her kan du se noen av mine tidligere fargeforsøk. Skroller du ned finner du også enkel oppskrift med ting du antakelig har i skapet ditt akkurat nå :) 

Sånn som dette ble garnene denne gangen, å jeg bare ELSKER fargene: 


Det rosa har blitt til en jakke, den er nesten ferdig så den får du se snart - og de andre skal bli en vintergenser til gullgutten i huset. Jeg synes det er utrolig gøy å farge garn, men det er ganske kostbart å kjøpe garn for farging, så det blir ikke ofte. Man kan selvsagt kjøpe vanlig garn å lage hesper selv, det har jeg å gjort, så der er muligheter for en "fattig" student ;)

Vi kom hjem fra ferie i går så her trengs enda litt avslapping før vi er helt i vater igjen. Men det er godt å være hjemme :) 

Ha ei fin fin uke der ute :) 

3 kommentarer:

Siv- Anita sa...

Så kreativ og ikke minst produktiv du er. Hos meg har nok garnet fått ligge mye på hvile det meste av sommeren...
Ønsker deg og dine en strålende dag
Klem fra Siv

GNIST by Gitte Bettina Lauridsen sa...

Så gøy å få noen tips om garnfarging. Virker kjempegøy og fargene blir jo så fine!!

Berit sa...

Herlige farger! Blir gøy å se hva du tryller frem av dette :)