søndag 18. august 2013

Dobbel lykke :)

På oppdrag fra en tvillingmamma i klassen mi, har jeg strikket to små gensre til to fine jenter :)

Som grunnoppskrift har jeg brukt denne - men fletteideen fant jeg i et gammelt oppskrifthefte :)


De er strikket i dobbel dale babyull, for det er min absolutte favoritt hva vinterklær angår.


Vottene ble til av restegarnet, også de i dobbel babyull, de strikket jeg rett å slett på "gefylen" - og jeg tror de ble bra - mottaker er fornøyd til tross for at jentene er litt for små inni gensrene ennda - men siden små jenter vokser, så blir de nok helt perfekte etterhvært ;)

Nå er det dags - i morgen begynner jeg i praksis.... Hvor mye strikking det da blir frem mot jul, det aner jeg ikke - så dere får ha litt tolmodighet med bloggen om den står litt stille innimellom.... 

Ha en hærlig søndag - det skal vi her i vakre nordnorge badet i SOL :)

3 kommentarer:

Ingunn sa...

Kjempefine gensere! Jeg liker fargene så godt.
Lykke til med praksisen!
Kos deg i finværet! Her regner det i dag, men hadde en strålende dag på moltemyra i går.

Klem

Ewa sa...

Super - bardzo fajne ,wesołe !

Strikketine sa...

Flotte gensere! Det gjorde seg fint med fletten!

Jeg hadde studiestart i dag og begynner praksis til uka, så jeg vet hva du mener.. Godt å vite om flere i samme "strikketørke"!

Ønsker deg lykke til med studiene i høst! :-)