søndag 8. september 2013

Grønt og blått er flott :)

Etter at DENNE Jakka ble helt ødelagt fordi garnet utvida seg, å hele greia bare ble lebjen og kjempestygg - så fikk vi nytt garn på garnbutikken - vi vakgte bomull nå, å gutten valgte fargene helt selv :) 


Du finner link til oppskriftsinfo her - og forklaring på min lille endring. 
Jeg håper denne holder fasongen bedre, sånn at gutten kan bruke den masse - han elsker fargene på den :)


 Når man strikker frem og tilbake med to farger a en omgang, så kommer stripene frem på en helt spesiell måte, jeg elsker strukturen de vridde maskene gir :)


Den passer perfekt, og jeg har god erfaring med sandnes sine bomullsgarn - ja egentlig bomullsgarn i det hele tatt. Jeg strikket på en pinne mindre for å være sikker :) 

Denne ble strikket i bilen på ferien i sommer - akkurat nå har jeg 4 forskjellige ting på pinnene. Mange liker å ha flere ting i produksjon, for meg betyr det at jeg er inne i en periode der jeg ikke er inspirert..... Men jeg håper å få færdi tingene etterhvert :)

Ha ei fin uke da - helga er så altfor kort ......

3 kommentarer:

Berit sa...

Herlig jakke, fargene var kjempefine sammen :)

Ingunn sa...

Så synd at den forrige jakken ble "ødelagt", men denne ble også fin! Det er viktig ikke å gi opp.

Ønsker deg en fin søndagskveld!

Klem

Janne sa...

Kjempenydelig jakke i herlige farger!

Å tuuusen tuusen takk for hyggelig kommentar hos meg!:))
Ha en fin fin kveld!
Klem fra Janne