fredag 4. oktober 2013

Tøffing genser :)

Da har jeg endelig fått ferdig noe - en genser til min fine prins - en tøffinggenser.
Genseren er strikket i dette garnet..... Men du kan bruke garn til pinne 4.5-5 (Freestyle, dobbel babyull osv) Jeg strikker slik som Tittelgenseren, selvom denne ikke er laget i så mange størrelser..... Du kan også bruke denne oppskrifta dersom du synes den er lettere å følge - jeg bruker IKKE tynnere pinner på vrangborden, men det er smak og behag :)



Jeg elsker fargene, den kler gutten skikkelig godt :) 


Fargespill helt i tråd med min smak - jeg kunne ikke vært mere fornøyd med garnet :) 
Jeg broderte motorsykkelen med korssting, etter et diagram jeg fant på en blogg - å nå finner jeg den ikke igjen :( Men dukker den opp skal jeg legge den inn her :) 


Her kan du se andre gensre jeg har strikket - de er nesten alle etter samme oppskrift, men likevel utrolig forskjellig. Garn og fargevalg - og litt fantasi, gjør at en oppskrift kan varieres i det uendelige :)

Da håper jeg dere får en fin fin helg der ute i bloggland - her blir det bursdag og overnattingsbesøk for ungene :)


6 kommentarer:

Ingunn sa...

Så herlig å bli ferdig med et plagg som en er så fornøyd med! Smart med ei grunnoppskrift som passer barnet i fasongen. Da er det bare fantasien som setter grenser....
Jeg liker også fargene godt. Godt jobba!

Ha en strålende lørdag! Her er det grått nå på morgenen, men det er jo lov å håpe....

Klem

Elins Strikkeri sa...

Flott genser i fine farger:))

Berit sa...

Herlig! Kjempefin guttegenser i spreke farger :)

Ruths datter sa...

Nydelig ble den. Så flink du er. Tøft med broderiet også.
Klem

Ewa sa...

Super fajny sweterek ! Pozdrawiam !

Anonym sa...

Så mycket fina saker du har gjort!!

Fantastiskt duktig du är!!

Tack för att man får se allt fint och för mönster och fina tips!! :) <3 <3

Kram/ Ingid G.