fredag 3. januar 2014

Sjerf i gave :)

Dette skjerfet har jeg strikket i tynn alpakka og et sånt pusefluffgarn jeg hadde liggende - her kan du nok velge hvilket som helst garn :) 


Til en forandring er dette strikket med rillene nedover, slik at man begynner i den ene enden.
Jeg la opp 5 masker på pinne 8.
Øker en maske på den ene siden ca hver 4. rille til skjerfet målte ca 65 cm. 
Så feller man på samme måte.
2 dusker i endene 
Heklet enkle kjedemasker i kantene med felling - å vips !!!! 


Dette er enkelt - kjappt og greit. Man kan strikke dette hvor som helst, alt du trenger er pinner og garn


Skjerfet ble gitt i julegave sammen med disse vottene - de finner du i innlegget her :)


Da tror jeg min mor - som elsker blått - holder seg varm i vinter. 
Morsomme julegaver å lage, og å gi :)

Ha ei fin helg der ute - jeg strikker allerede på neste års julegaver, så kanskje kommer jeg i mål med slanke garnlager prosjektet mitt i år.
Man må jo ha trua ;)

Fin fredag :)

3 kommentarer:

Ingunn sa...

Lekkert skjerf! Takk for oppskrifta! Ser ikke bort fra at jeg strikker et slikt skjerf etterhvert. Det er notert i boka mi.

God helg!

Klem fra Ingunn

Edny sine puslerier sa...

Koselige og fine gaver! Jeg likte veldig godt vottene, og det er snart gjort å lage to på samme hånd;) Men da mangler det jo bare to til den andre hånden;)

Flowermouse Design sa...

Kuleste vottene!!!! Og skjerfet ser jo helt vidunderlig ut!!!! Flotte gaver!!!