fredag 14. februar 2014

Sukkerspinn stripekjole :)


Jeg hadde en pose med litt forskjellig ull/alpacca blandingsgarn liggende - jeg var usikker på fargene og klarte ikke helt å bestemme hva jeg skulle bruke det til.  Til slutt tok jeg det bare frem, å satte i gang, så ble det en kjole i tynn ull.
Garnet har tykkelse til pinne 2.5 altså babyull, jeg strikket på 3 for å få den litt løs.


Oppskrifta fant jeg i alt om håndarbeides strikkemagasin. 
Nr 13/2013, Jeg måtte selvsakt endre litt - men sånn er det bare ;)  


Tøtta tok den på seg å strøyk avgårde i barnehagen - så hun var fornøyd - selvom mamman ennda sliter litt med fargene ;)


Husk at alle oppskrifter du finner kan endres, man behøver ikke strikke alt i samme farge eller mønster som i oppskriften. Denne var i blått med "leopardmønster" på skuldrene i originalen. Nå skal sant sies at jeg likte originalen bedre, så det er mulig jeg lager en til. Men når jenta er fornøyd og go å varm, så er mor fornøyd også :)

Nå har jeg noe til meg selv på pinnene, om det blir genser eller singlet har jeg ikke bestemt, det avhenger nemlig om butikken får inn mer garn før jeg trenger det ;)

Ha ei fin helg alle sammen - det skal vi :) 


3 kommentarer:

Berit sa...

Den ble jo bare kjempefin og den nydelige eieren ser kjempe fornøyd ut :)

Ewa sa...

Bardzo fajny - pozdrawiam !

Anne Marie sa...

Ikke rart hun likte den kjolen der, hvem elsker ikke rosa striper i den alderen :-)

Det er give away hos meg om du vil bli med ;)