fredag 21. februar 2014

Varm og rosa :)

Lille jenta mi trengte en ny ullgenser, en skikkelig god og varm en, ikke sånn pyntegreier som jeg lager til stadighet ;)


Jeg (og prinsessa) er utrolig fornøyd med fargene, ja de er så fine som på bildet :)


Jeg har brukt oppskrift denne gangen, men jeg måtte putte noe nede på armene.........


Og litt farge nede på bolen................




Genseren er strikket i dobbel babyull fra Dale og Sisu. Jeg blander ofte de to, fordi jeg ikke finner alle fargene i det ene garnet. Den grå er Sisu - den gråfargen er bare helt fantastisk fin, en av de rosa er også Sisu, mens det andre er rester av babyull :) 

Oppskrifta har jeg brukt mange ganger, har den i et gammelt Sandnes hefte, men det er altså den samme som er utenpå Guttestrikkboka :) 

Jeg har laget høy hals selvfølgelig, det er et must på tjukkgenser synes jeg :) 

Håper du fikk litt inspirasjon til å bruke guttestrikk litt annerledes - utrolig hva andre farger kan gjøre .....

Ha ei superfin helg der ute :) 

4 kommentarer:

Ingunn sa...

Nå snek du i køen. De fine fargene bare ropte på meg og jeg måtte se. For en flott genser! Stilig med ekstra mønster nede på ermene og bolen! Nå er det bare å si ja takk til snø og kuldegrader.

Her titter sola fram i øyeblikket, trærne er fulle av snø og det er fristende med en liten skitur.

Riktig god helg!

Klem fra Ingunn

Hege sa...

For en herlig fargeglad genser!!
Go helg til deg og :)

Anonym sa...

Vanvittig fantastisk fargeglad genser og supert mønster, du e kanonflink og eg beundre deg ♥
Klæm Lill

Hildegunn sa...

Så herlig genser! Flotte farger sammen :-)