lørdag 29. mars 2014

Kjolegenser :)

Etter at jeg hadde strikket denne genseren til meg selv, så sa lillemor at en sånn en ville hun også ha - men den skulle være mest rosa. Jeg hadde bare 1 nøste ordentlig rosa, så hva gjør man da ??


Jo man bruker det litt spredd over det hele - de to støvede lilla fargene (den ene er mere grå) får være i striper som hovedfarge, 1 omgang av hver - akkurat som på min genser :)


Litt vanskelig å se kanskje - men her er altså annenhver omgang med forskjellig farge. 


Når rosafargen er knall nok, så kan den rett å slett gjøre hele plagget rosa ....
Den kom rett på - og tøtta er helt enig i at den er rosa. Så lite skulle til altså :)


Her har jeg brukt dobbelt restegarn av 
Rosa/lilla: Søstrene grene bommull (her)
Lys lilla: Stoff og stil (her)
Rosa: Muskat fra Drops (her)
Pinne 4,5 og 5 (jeg strikker løst med bommul, og bruker derfor litt mindrepinner når jeg strikker med bommullsgarn.... )

Kjolegenseren ble supermyk, og kommer til å bli herlig med tights i sommer - den går rett på kroppen uten noe under, og er helt skjønn mot huden. Den kommer nok til å sige litt, men det gjør ingenting. 

Oppskrift: Jeg har ikke brukt oppskrift, men denne kan fint brukes. Jeg feller kun i sidene, da jeg ikke liker den måte å felle på som ofte er i sånne oppskrifter - men det velger man jo selv :) 
Dette er også en fin grunnoppskrift :) 
Pickles har i grunnen mange fine oppskrifter som jeg bruker som basis for mine fantasiprosjekter. 

Da håper jeg dere fikk litt inspirasjon til hvorden å bruke disse "2 sånne og 1 sånn" nøstene man har liggende. Nå strikker jeg på bommullsgenser til gutten i huset, han må jo få noe han også :) 

God helg til dere alle sammen - snart er det vår :) 


3 kommentarer:

BrittB sa...

Så flott kjolegenser!! Den passa jo perfekt til den unge "rosa-damen"! :-)
Fortsatt god helg! :-)

BrittB sa...

Så flott kjolegenser!! Den passa jo perfekt til den unge "rosa-damen"! :-)
Fortsatt god helg! :-)

Ingunn sa...

Jeg er litt på etterskudd med å lese blogger, men jeg må jo alltid innom deg. En frisk pust i hverdagen med kreative og gode løsninger på utfordringer som dukker opp. Super kjole! Gleder meg til å se genseren du holder på med. Alltid kjekt å få brukt enslige nøster til noe fint, men så dukker det alltid opp nye. Hvor kommer de fra?

Ha en strålende 1. april med eller uten lurerier! Det blir vel med hos deg som har småfolk i huset.

Klem fra Ingunn