torsdag 6. mars 2014

Lett sommergenser :)

Jeg liker jo egentlig best å handle garn på min lokale garnbutikk, men noen ganger lar jeg meg friste på nett. Bomullsgarn sliter jeg med å finne i farger jeg liker hos "merke" forhandlerne. 
Denne genseren er strikket i dette garnet fra Ice yarn, og har dermed kostet "nesten ingenting". Denne er i strl 6 år, og det gikk 3 av hver farge - pluss ett grått i ribben.


Garnet er tynnere enn man forventer, og bør nok strikkes på 2-2,5 men her har jeg brukt pinne 3-3,5 for å få en luftig genser - Har brukt garnet før på denne kjolen. På kjolen brukte jeg garnet dobbelt med pinne 5, og det fungerte også kjempefint. 



Se så fin den ble på :)


Garnet kan kjennes litt hardt ut når man får det, men når det er strikket blir det kjempefine sommerplagg. Jeg sitter i skrivende stund å kjøper mer av det. Den kjolen har vi vasket mange ganger, den holder seg helt perfekt. Jeg kan ikke si annet enn at jeg liker det :) 

Jeg har brukt denne oppskrifta, den passer ikke helt til garnet - men passformen på den er litt vid, og jeg ville ha en smalere modell så det gikk supert. Forlenget bolen noe da jeg ville ha en genser man kan bruke til tights. 

Nå skal jeg male litt på gutterommet, å gå på jakt etter det perfekte spisebordet. 
God helg til dere alle - håper dere har bedre vinteraktivitets vær enn vi har :) 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åååh den var nydelig, herlige farger som så morsomt skiftet farge avhengig av lyset :-) veldig fin fasong også på di fine prinsessa :-)
klæm Lill

Ingunn sa...

Riktig fin prinsesse-genser! Fargene minner om vår....

God helg fra Ingunn

Berit sa...

Nydelig genser og herlig modell :)
Takk for link til garn, det skal jeg huske på.
God helg til deg.