torsdag 13. mars 2014

Min - bare min :)

Fikk gavekort på garn til jul - gikk å kjøpte PT sumatra i grå og grønn - skulle lage meg en kjempefin stripete genser, men brede striper og V hals...... 

Nå ble det ikke sånn, dess mer jeg så på de to fargene, dess kjedeligere ble de - og jeg strikker jo for at det skal gi meg noe, jeg skal føle meg glad når jeg sitter der med pinnene - og spent på hvordan den blir til slutt :) 


Så - da rota jeg gjennom kurver, poser, kommode og ellers hvor det måtte finnes garn.... 
Jeg fant litt rosa garn fra Søstrene Grene, litt lys lilla fra Ice  (det var forestn rest fra denne genseren) og noe Muskat i lys grå etter en genser som gikk halvferdig i søpla...... Kunne det bli noe tro - sammen med den grå i Sumatra  ??? 


Ja se det, dette ble jo kjempefint - også så utrolig deilig denne genseren ble :)
Jeg elsker fargespillet.


Disse garntypene er helt ulike, og har ulik strikkefasthet, så restene er doble mot hovedfargen som er i enkelt garn. Den fra Ice er litt skinnende, ja det er jo sumatraen også - mens de 2 andre er matte. Men alle vaskes likt, så da funker det supert :) 


Råtøff synes jeg - faktisk så tøff at lillefrøkna forlangte lignende, og det ble det - den får dere se senere. Og det garnet fra Grene, det er altså så nydelig og godt - sitter å strikker en kjole i det nå - å gutten skal få genser etterpå. Denne kjolen har jeg strikket i det garnet fra før, den er mye brukt - og like fin (den har t.o.m vært i trommelen, men det må dere ikke si til noen) :) Min konklusjon om bomullsgarn er rett og slett at bomull er bomull, billig eller dyrt - så heretter kjøper jeg bomullsgarn ettersom hvordan det kjennes ut ;) 

Oppskrift:  Nei, men denne kan nok fint brukes :) 
Pinner:  4.5 (fordi jeg strikker litt slakt med bomullsgarn) 
Garn: Sumatra, Søstrene Grene bomull (dobbel), Muskat (dobbel) og litt Ice 100% bomull (dobbel) dette må da kunne kalles garnslanking og restegarnbruk vel ? 

Ha ei herlig helg der ute - jeg gleder meg til helgekos og ny uke på universitetet på mandag :) 

6 kommentarer:

Ruths datter sa...

genseren b,e kjempefin. Jeg har masse søstrene Grenegarn,men synes det er litt lefsete. Kanskje det blir bedre dobbelt. Din genser ble flott.
Klem

Ingunn sa...

Denne "floken" løste du godt! Genseren din ble riktig så lekker! Tror nok dette blir en favoritt.
Det går godt an å blande flere garnsorter. Egentlig er det bare fantasien som setter grenser, og fantasi har du jo i bøttevis!

God helg fra Ingunn

Mitt lille roterom sa...

Rålekker genser! Og for en garn-slanking du har hatt ;)
Hvordan fester du endene når du strikker i bomull? Jeg har slitt litt med å finne en god måte på det for bomull .... Laget meg en flott genser med border og masse flotte farger for noen år tilbake, og ved første vask i maskina hadde den raknet flere steder!! Gisp!! Bare å kaste....

Ønsker deg en flott helg!

Klem fra Ann Elisabeth

Hildegunn sa...

Fiiin genser! Jeg har ingen erfaring med garn fra Søstrene Grene, så kjekt at du skriver litt om det.

Ønsker deg også ei skikkelig flott helg!!

BrittB sa...

Genseren din ble kjempefin! Skjønner godt at det kommer til å bli en favoritt! :-)
God helg!!

Berit sa...

Ja her har du slanket lageret godt! Genseren ble kjempe rå, skikkelig fin :) Ønsker deg en fin helg videre.