torsdag 10. april 2014

Duk :)

Jeg har hekla meg en restegarnduk - ideen fant jeg inne på en av mine inspirasjons boards på Pinterest - du kan se mine boards her :)
Flaska på bildet har jeg også laget - den er fra inlegget her. 


Jeg samlet sammen div restegarn i bommull fra div prosjekter. Her er noe fra Ice, noe mandarin petit, litt Søstrene grene og noe bambusgarn fra gud vet hvor ;)


Jeg bare ELSKER fargene <3


Jeg har brukt heklekrok nr 3.
Heklet sirklene som normalt med 6 masker i ringen
- så 2 i hvær maske
- deretter 2 i annenhvær, så hvær 3. - hvær 4.osv osv.....

De 3 siste omgangene lages med å dele antallet masker på 4, hekle fastmasker langs sidene, deretter stavet mot hjørnet. På den måten får man rundingen til å bli en firkant :)

Håper dere får en fin dag ute i bloggland - og senere en god helg og påske. 




6 kommentarer:

Ewa sa...

Fajna pomysłowa !

Finnskoghuldra sa...

Så søt den var! :)
Skikkelig vårlige farger :)
God helg og påske til deg :)

Janne sa...

Sååå fin og herlige farger!!
Ha en fin dag og en superflott påskeuke!
Klem fra Janne

Janne sa...

Sååå fin og herlige farger!!
Ha en fin dag og en superflott påskeuke!
Klem fra Janne

Berit sa...

Den var fin, lur måte å få brukt opp litt restegarn på.
Ønsker deg en fin kveld.

Ruths datter sa...

Kjempeskjønn duk. God påske til deg også.
Klem