lørdag 26. april 2014

Sommerlig hværdagskjole :)


Enda mer bomullsgarn fra Søstrene Grene brukt opp, Ja garnet blir litt "slappt" i bruk, men til små hverdags-plagg er det rett og slett så mykt og godt at det spiller ingen rolle. Bruks-plagg blir det, og det kan fint trommles også. I tillegg liker jeg at det er et bomullsgarn som har mange fine farger - jeg synes mange av de litt dyrere bomullsgarn er så kjedelig i fargeutvalget.......


Her er litt tidlig for sommerkjole, så jeg fikk ikke tatt bilde av den i bruk. Den sitter som et skudd, og er nydelig mot barnehud :) 


Litt uvanlig for meg med bare to ganske like farger, jeg er jo glad i sterke farger. Smaken forandrer seg, og akkurat nå har jeg sett at det å ha noen litt enklere plagg kan være greit. Fargene er bare nydelige, men så liker jo vi rosa da :)


Oppskrift: I dette heftet finnes flere du kan bruke, jeg tilpasser litt ettersom jeg strikker :) 
Pinner: 3

Nå driver jeg å hekler i grene garnet, og det ser ut til å fungere fint - jeg lager en bommulsrestegarn topp til prinsessa - den kan bli morsom må vite, gleder meg til å vise den.

Ellers har jeg strikket en nydelig genser til lilleprinsen, og tilogmed julegavene er i full sving. Garnlageret minker, så nå kan jeg snart handle litt igjen ;) 
Sisste studieuke for i år er over - nå er det bare en ukes hjemme eksamen i mai, så er det bare 1 år igjen til jeg er ferdig :)

Ha en fin helg der ute :) 

4 kommentarer:

Berit sa...

Nydelig kjole og rosa blir aldri feil. Søstrene har mye fint garn, jeg holder på med en barne jakke i det garnet :) Ønsker deg en flott helg.

BrittB sa...

Nydelig kjole du har strikket!
Jeg har også brukt mye av bomullsgarnet til Søstrene Grene, fine farger.
Ha en fin søndagskveld! :-)

Ingunn sa...

Søt kjole! Denne kan brukes til fest også! Jeg har ikke prøvd garnet du har brukt. Takk for hyggelig besøk hos meg!

Klem

Rigmor S Volden sa...

Så mye fint du lager :)