lørdag 21. juni 2014

Blomsterpynt :)

Ei jente (jaja, kanskje dame da) i klassen ville ha små blomster til å sette på klærne sine, så da fant jeg frem litt restegarn, og hekleblomst oppskrifter fra Drops sine sider.


Hvær blomst har fått en knapp fra mormors knappeskatt. Skatten består av knapper mormoren min har klippet av gamle klær helt fra hun var ung. Det er alle mulige knapper oppi der, og masse historie.


Jeg fant knapper som passet perfekt til hver blomst :) 


På baksiden har jeg sydd fast en sikkerhetsnål, så pynten kan byttes og flyttes etter humør og anledning :)

Ha ei fortsatt fin helg alle sammen :) 

6 kommentarer:

Edny sine puslerier sa...

Så koselige og anvendige blomster;)

Ingunn sa...

Så smart! Det passer ekstra godt nå som det er midtsommer. Midtsommeraften skal unge jenter plukke 7 forskjellige blomster og legge under hodeputa si. Da skal de nemlig drømme om han de skal gifte seg med! Vet ikke om det duger med hekla-blomster, men fine var de.

Ha en fin midtsommer!

Klem fra Ingunn

Berit sa...

Herlig, de var fine!
Hvert plagg blir unikt med disse på :)

Kattipuh sa...

Nydelige blomster! Jeg elsker slike:-)

Finnskoghuldra sa...

Å så søte! :)
Og for noen knapper! Du må jo ha masse fine knapper i knappeskattekista di! :)

Håper du får en herlig midtsommer :)

Anonym sa...

Heldige mæ som e i besittelse av disse flotte blomstrene. Æ e super fornøyd, de e jo så flotte . Og som det allerede e sagt her, knappene e så fine. Tusen tusen takk, Christel. Æ føle mæ så heldig💜